1 Laatst bewerkt door Titataart (04-07-2009 17:12)

Onderwerp: IJscotaart die niet smelt!

Hierbij een foto van de traktatie die m'n dochter voor haar 8e verjaardag heeft uitgedeeld in haar klas!
De cakejes heb ik gebakken met behulp van een bakblik dat ik ooit bij de Xenos had gekocht.
Lag al meer dan een jaar te wachten omdat ik dacht dat er geen ijscostokjes bij zaten. Zaten dus wel gewoon in de doos! Stom dat ik die toen niet beter had bekeken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XJVPWN7W.jpg
Qua bakken en decoreren niet moeilijk, maar het totaalplaatje mag er best zijn dacht ik.
De stokjes steek je er direkt na het bakken in, dus niet mee in de oven! Ik heb de stokjes om ze goed te laten hechten eerst even vochtig gemaakt onder de kraan, droog gedept en in de nog warme cakejes gestoken. Werkte prima!
Vervolgens van piepschuim plaat uit de bouwmarkt een aantal cirkels gezaagd met een scherp mes. De cirkels met alu-folie bekleed en aan elkaar vast gemaakt met sat

Groetjes v. Annette.

2

Re: IJscotaart die niet smelt!

Wat een leuk idee zeg! Ziet er geweldig uit! Gefeliciteerd met je dochter.

Groetjes Ilse

3

Wat een leuke traktatie. Zo te zien is je dochter er ook erg blij mee ... ze staat helemaal te stralen!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

Erg leuk zeg! Weer eens een andere soort ijscakejes!

Groetjes, Jozien.

PS: Ik heb je berichtje even verplaatst naar de juiste rubriek, ik hoop dat je hem terugvindt ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ik heb hem al teruggevonden hoor! Je hebt gelijk....ik had hem eigenlijk onder klein & fijn moeten zetten! Sorry, ik zal de volgende keer wat beter opletten.

Groetjes v. Annette.

6

erg grappig gedaan :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

wouw , geweldig ! welke cakemix heb je er voor gebruikt?

8

Errug leuk!!!!!!

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

9

Heel leuk!

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

10

ziet er echt super leuk uit .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

11 Laatst bewerkt door monique53 (07-04-2009 08:32)

GEWELDIG, wat een ontzettend leuk geheel, leuk bedacht, en erg leuk uitgevoerd.

dus dat werkt wel, piepschuim zelf snijden. Het ziet er geweldig uit. slim, slim, slim

ik zie jou naam op de tape, heb je daar rollen van laten maken, echt leuk?

12

wat leuk zeg... heb toevallig dat bakblik van de week ook meegebracht..acht leuk voor de kids
Ja ben ook wel benieuwd welke mix je daar voor hebt gebruikt.

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

13 Laatst bewerkt door Titataart (07-04-2009 09:59)

Allereerst bedankt voor alle leuke reakties!
Dan nu antwoord op de vraag welke cakemix....
Ik had nog een gewoon pak cakemix (merk weet ik niet meer) van de supermarkt staan, en heb dat dus gebruikt. Ik heb er het volgende als experiment aan toegevoegd: kleine dessertlepel pepermuntsmaak van het merk Patidess en een deel van een pakje geraspte chocolade (puur) van het merk Albona (bij de Lidl of Aldi (weet ik niet meer precies) gekocht tijdens aktie).
Het smaakte in ieder geval erg lekker....
Je kunt de cakejes overigens heel goed invriezen (zonder de decoratie), handig als je er veel moet maken en geen zin/tijd hebt om alles op de laatste minuut te doen.

Groetjes v. Annette.

14

Leuk!

Groetjes Tweety!

15

Erg leuk!

16

Wat een ontzettend leuke traktatie. En wat een goede tip van die piepschuimplaten.
Je dochter kijkt er ook zo trots bij.

17

Wat een leuk idee! erug creatief van jou! :thumb:

18 Laatst bewerkt door marliesb (07-04-2009 21:02)

Heel leuk idee.....wat zal ze trots zijn geweest....
Gefeliciteerd met je dochter.....

Hartstikke leuke tractatie geworden!!!
Ik heb ze ook nog in de kast liggen,dus die gaan we ook maar eens gebruiken binnenkort!!