Onderwerp: [HOWTO] simpel-maar-leuk kikkertje!
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik met een groep kinderen uit klas 7-8 kikkertjes gemaakt. Ik heb deze ooit geleerd van iemand van het forum (Josette dacht ik?) op Taart en Trends in 2006. Hij is erg leuk, niet moeilijk en zeker ook geschikt voor (wat oudere) kinderen. Omdat ik voor de kinderen een how-to heb gemaakt, post ik hem ook maar hier voor de liefhebbers. Hij kan een stuk netter, maar ik wilde de kids niet afschrikken
Zo ziet ie eruit als ie af is
Nodig: paletmesje, kwastje, waterbakje knifescribertool en balltool (evt. te vervangen door maisprikker) 20 gram groene fondant, klein beetje wit, klein beetje roze, kleine eetbare balletjes voor de oogjes (bijv. chocosprinkles).
Rol de groene fondant tot een bal en snijd de bal doormidden.
Vorm van de bal een peervormig lijf.
Snijd de groene fondant die je overhebt, doormidden.
vorm van een van de stukken een kop.
maak een snee in de kop waar de mond moet komen. Maak de bovenkant van het lijf met een kwastje een beetje nat en plak de kop op het lijf.
Duw de bovenkant van de kop een beetje plat waar straks de ogen gaan komen.
Prik een gat in de mond waar de tong gaat komen. Pak een heel klein stukje roze, vorm er een tong van en maak er een gleufje in.
Plak de tong in de mond met wat water.
Snijd het overgebleven stuk fondant in drie stukken.
Vorm van één stuk een balletje, snijd hem doormidden en plak de helften langs het lijf. Dit zijn de poten.
Pak een nieuw stuk en snijd die ook doormidden. vorm hiervan twee worstjes, dit worden de armen. Plak ze aan het lijf.
Snijd het overgebleven stuk in vieren. Rol er twee tot een balletje. Dit worden de voeten.
Plak de voeten op hun plek. Maak twee sneetjes in elk voetje.
Maak van de overgebleven stukjes groen twee balletjes. Duw er een holletje in. Maak twee witte balletjes die hierin passen. Dit worden de ogen.
Plak de witte balletjes in de groene kommetjes. Prik een gaatje waar het blauwe balletje gaat komen.
Plak de oogjes op de kop. Je kikkertje is klaar!