1

Onderwerp: botercrememix met aarbeiensiroop ipv water???

Hoi,
ik wil vandaag weer een taart gaan maken, en eens iets anders dan botercreme en jam. Ik ga 1 laag slagroom met aardbeien uit 'n blikje doen (aarbeien mix ik mee bij het opkloppen) Het zijn aardbeien op lichte siroop, de siroop doe ik niet door de slagroom. Nu vraag ik me af, kan ik de siroop gebruiken ipv water door de botercreme? (Ik gebruik botercrememix waar water in moet.)
Wat denken jullie?
Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

2

Re: botercrememix met aarbeiensiroop ipv water???

Ik denk dat het wel gaat als het dunne siroop is (dus waterige siroop). Ik zou dan wel minder poedersuiker toevoegen omdat de siroop vaak al mierzoet is.

Ga je hier dan mee afsmeren? Dat kan toch niet met de bcmix?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

O ja, das wel een goeie tip om minder poedersuiker te doen. Dan ga ik 't maar proberen straks..
En ja ik ga er mee afsmeren..kan dat niet met bcmix?? Dat heb ik bij alle taarten die ik gemaakt heb gedaan? hoezo kan dat niet dan?

Groetjes, Diana

4

Als marsepein of fondant in aanraking komt met water/vloeistof kan het gaan smelten.
Bij de een gaat het goed en er zijn er ook die wel eens problem,en hebben gehad met de botercreme mix. Maar als het bij jou altijd goed gaat dan zal het wel kunnen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ow, nou weer wat geleerd... ik heb er gelukkig geen last van.

Groetjes, Diana

6

Ik gebruik bij al mijn taarten nu botercrememix om te vullen en af te smeren en dat gaat erg goed. Ik heb laatst ipv water kokosmelk toegevoegd, dus ik denk dat het met het sap wel goed gaat. Maar ik vroeg me eigenlijk af als je de slagroom opklopt met de aarbeien dan sla je ze toch allemaal stuk? Of is dat de bedoeling?

Laat even weten of het is gelukt en hoe het smaakte!

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.