1

Onderwerp: taartzaag van de winkel

Hoi,

De taartzaag die ik heb is gewoon een ijzerdraadje; ging bar slecht met mijn eerste taarten; dus maar een mes genomen. In de webshop noemen ze het wel een zaagje, is dat echt zo en zou dat beter gaan als met die van mij; of is het ook een gewoon dun draadje? Vind het zo jammer om te bestellen als het dezelfde is...

Groet,
Inge.

2

Re: taartzaag van de winkel

Het is geen zaag met kartels in ieder geval. Het is inderdaad een soort ijzerdraadje.

3

Wat ik altijd doe is de taartzaag een "afdruk" laten maken door er tegenaan te "zagen" en dan met een mes eventjes insnijden en dan de taartzaag weer nemen om hem netjes door te snijden. Werkt echt veel rechter dan met een mes...

4

Het is inderdaad een ijzerdraadje. De meesten zweren erbij maar sommigen (zoals ik zelf :S ) kunnen er gewoon niet mee overweg. Lang leve het broodmes!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Inderdaad. Het is gewoon een draadje. Ik doe precies wat Safiro ook doet en ik moet zeggen, als er eenmaal een beginnetje is, gaat het perfect.

If live gives you lemons, make lemonade!

6

ik geef ook eerst een klein sneetje met een mes en dan met de taartzaag dan gaat het prima

groetjes nicole

7

het is idd een ijzerdraadje. maar werkt echt perfekt hoor!

8

ik heb echt een extra hand nodig van manlief en dan gaat het perfect

Kim

9

ik ben er echt heel tevreden over ...de taartzaag!

10

Die hand van manlief had ik er ook al bij! En dan nog.... Volgende keer de combi mes-zaag dan maar eens proberen; bedankt voor de tips!

11

het is een handigheid die je moet krijgen. De eerste paar keer dat ik de taart sneed, was drama maar nu gaat het super

12

De taartzaag (de goedkope) heeft inderdaad een ijzerdraadje. De kunst is om te blijven zagen, dan werkt hij echt heel goed. Ik doe zelf mijn hand onder het handvat door en leg die op de taart, de zaag schuift er dan overheen. Een beginnetje kan lastig zijn, een mes is dan inderdaad handig om te helpen. De zaag is minder geschikt voor cakes (dat geeft meer weerstand en heeft ook een hardere buitenkant, daardoor is er kans dat het zaagje breekt) maar werkt echt super bij taarten van Biscuit/Kapsel.

de dubbele taartzaag is anders, die is ook duurder, en heeft 2 gekartelde draadjes, dus ook geen echte zaag. Dat is de Large Cake leveler van Wilton, die heeft echt een plat blad met zaagtanden.

Ik hoop dat het het met de tips lukt.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

13

heb hem ook en hoop echt dat het er beter mee gaat.
Wat een irri ding zeg, "zaag" nog steeds scheef.
Zou denk ik een stuk makkelijker zijn als je er echt mee kon zagen ipv klungelig duwen.

14

Ik heb hem ook en ik had verwacht dat je het draadje hoger kon doen, maar de kartels zijn niet zo hoog, ik kon hooguit 1 laag maken in mijn taart. Als je dus 2 lagen wil snijden dan heb je het type nodig met 2 draadjes. Dat viel mij dus heel erg tegen, dus heb ik nu de Wilton taartzaag en die is echt helemaal geweldig! De cakevorm die ik het meest gebruik is de 30x30 en dat gaat met het draadje niet lekker. Wel gaat het met kleinere diameters en 1 laag.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

15

G.I. Jane schreef:

Ik heb hem ook en ik had verwacht dat je het draadje hoger kon doen, maar de kartels zijn niet zo hoog, ik kon hooguit 1 laag maken in mijn taart. Als je dus 2 lagen wil snijden dan heb je het type nodig met 2 draadjes. Dat viel mij dus heel erg tegen, dus heb ik nu de Wilton taartzaag en die is echt helemaal geweldig! De cakevorm die ik het meest gebruik is de 30x30 en dat gaat met het draadje niet lekker. Wel gaat het met kleinere diameters en 1 laag.

huhh al mijn taarten zijn toch zo'n 7,8 en soms wel 9 cm hoog maar ik kan altijd 2 lagen maken met de zaag, als hij echt aan de hoge kant is en ik 3 lagen mooier vind keer ik de bovenste laag nog even om en zaag die nog een keer door..

En zagen lukt echt prima hoor dames, net als met gewoon zagen moet je wel flinke beweging maken en de zaag het werk laten doen ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

16

Ik heb de dubbele cakezaag van de wegshop en ben er zeer tevreden over, wel goed tegehouden, want anders sbijdt de zaag omhoog, en heb je dus ongelijke helften. Wat mij dus gebeurde de eerste keer dat ik de zaag gebruikte.

17

Nu heb ik een vraag :)

Kan ik mijn gewone taartzaag met twee zaagjes, een 30 cm rond en vierkant biscuit goed doorsnijden, of heb ik dan een grotere nodig?

18

wat is de lengte van het ijzerdraadje?

Als dat iets meer is dan 30 zou het moeten kunnen.... toch?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

19

32 cm, dat worden dan hele korte zaag bewegingen :)
Dat zal wel lukken Belinda, thanks

20

huhh al mijn taarten zijn toch zo'n 7,8 en soms wel 9 cm hoog maar ik kan altijd 2 lagen maken met de zaag, als hij echt aan de hoge kant is en ik 3 lagen mooier vind keer ik de bovenste laag nog even om en zaag die nog een keer door..

Maar bij mij zijn de kartels aan de zijkant zo kort dat je niet zo hoog kan voor de tweede laag. Ik heb geprobeerd de taart om te draaien en dan ng 1x maar dat ging niet, dan zat er te weinig ruimte tussen de lagen.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

21

en dat is de zaag hier uit de webshop?, lijkt mij dat die inkepinkjes op iedere zaag op zelfde hoogte zit.. hmm

22 Laatst bewerkt door G.I. Jane (05-04-2009 22:13)

Als je de foto op de verpakking bekijkt zijn de kartels hoger en langer dan die in de verpakking zit. Zaag uit de webshop gekregen als kadootje. Toeval wil dat ik exact dezelfde bij een supermarkt zag liggen, ik kon het niet laten om even in de doos te kijken (was het zelfde merk Zenker) en deze had net zo'n lage kartelrand aan de zijkant. Ik denk dat je echt de 2 lagen type van Zenker moet hebben voor de langere kartelrand?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

23

G.I. Jane schreef:

Maar bij mij zijn de kartels aan de zijkant zo kort dat je niet zo hoog kan voor de tweede laag. Ik heb geprobeerd de taart om te draaien en dan ng 1x maar dat ging niet, dan zat er te weinig ruimte tussen de lagen.

hoe hoog zijn jouw taarten dan dat je geen tweede laag kan snijden?
ik heb er alleen 'last' van als ik mijn blanda bol van 20 cm in 3 lagen wil snijden. dan komt hij niet bij de bovenste laag.

onderste laag bij een normale platte taart zit ongeveer op standje 3, en de laag daarboven ongeveer op de hoogste stand. en soms dat niet eens.
toch heb ik geen platte taarten, cm of 7 gok ik.

24

Ik snij altijd eerst de onderste laag door op bv stand 3, dan draai ik de taart op zijn kop en herhaal dit. Je hoeft dan dus niet de zaag van stand te veranderen.

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!