1

Onderwerp: botercreme bruidstaart hoeveel??

ik ga binnenkort een bruidstaart maken voor 120 personen.
ik weet alleen niet zo goed hoeveel boter en mix van de webshop ik nodig heb.
het gaat om de volgende taarten:
rond: 30,25 en 20 cm
vierkant 3 stuks van 27x27 cm

wat heb ik nodig voor de vulling??
ook wil ik het met saroma of smaakstof op smaak brengen, hoeveel heb ik daarvan nodig?

t is een heel verhaal geworden, maar jullie kunnen mij vast helpen.

2 Laatst bewerkt door Dazwa84 (04-04-2009 22:15)

Re: botercreme bruidstaart hoeveel??

Het ligt eraan wat je met de botercreme wil doen. Wil je enkel of dubbellaags vullen?

Even ervan uitgaande dat je per taart 1 laag (royaal) met botercreme vult dan zou ik zelf 3 'batches' botercreme aanmaken. Dat wil zeggen 3 x 100 gram mix, 3 x 100 gram poedersuiker, 3x200 ml water en 3 x 250 gram (dus 3 pakjes) ongezouten roomboter. Dus gewoon de gebruiksaanwijzing van de botercrememix van de webshop aanhouden, maar dan x 3.

Het ligt er natuurlijk ook net aan hoe dik je de lagen maakt en of je nog andere vullingen gebruikt naast de bc.

3

zou dat echt genoeg zijn voor 6 taarten, normaal vul ik altijd met bavarois, vandaar ook deze vraag. en hoeveel saroma e.d voegen jullie toe?

4

Ik heb gisteren in de 1:1 botercreme 0,5 deel poedersuiker vervangen door 0,5 deel saroma.
Dat was goed op smaak.

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

5

Ik zou zelf meer aanmaken dan hierboven beschreven. Je moet 6 taarten vullen, met bovenstaande vul ik vier en een halve taart. Alles wat je over houdt kun je gewoon invriezen.

Saroma vind ik zelf niet erg lekker door de bc. Ik kies dan liever voor gepureerd fruit of verse vruchten op de bc.

6

hoe lang kan je eiegenlijk een taart met botercreme gevuld bewaren buiten de koelkast??? dat is eigenlijk de reden dat ik geen fruit gebruik!

7

OOOH ik las alleen die 3 ronde taarten ik heb helemaal over die 3 vierkante taarten heen gelezen. Nee dan is het natuurlijk te weinig ;) Dan zou ik 5 of 6 batches maken denk ik..