1

Onderwerp: taart invriezen

ik heb al wat gezocht, maar kan niet echt vinden wat ik zoek.

Hoe kun je je taart het beste invriezen?
a bekleed,
b alleen gevuld
c alleen gebakken

Ik zit nl. met komend weekend, ik heb dan een taart nodig voor maandag en om die nu op pasen te gaan maken?!?!?!
Maar als ik hem alleen gebakken invries en ik maak hem zaterdag, is hij dan maandag nog wel helemaal goed?

Groetjes, Dorothea.

2

Re: taart invriezen

alle 3 de manieren kan. maar in dit geval zou ik 'm helemaal maken en zondagavond uit de vriezer halen. Ik heb mijn paastaart al helemaal af en in de vriezerhttp://i43.tinypic.com/2czzgc0.jpgalleen de paaseitjes in het nestje heb ik niet in de vriezer. het zit in een plastic zak, om te ontdooien de avond vantevoren uit de vriezer, uit plastic zak en in de koelkast laten ontdooien

3

OT, maarre Monique, wat een leuk paastaartje! Lekkere lentekleurtjes en dat nestje is zooooo gaaf!!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

4

Hey,

ook even een vraagje.
als ik nu een taart maak kan ik die dan invriezen voor zaterdag? ik ga ze vullen met room en fruit, bekleden met fondant en dan nog enkele figuurtjes erop. zouden jullie de figuurtjes zaterdag pas maken? of ook al invriezen maar dan apart?

Alvast bedankt

5

Evike, die losse figuurtjes gewoon onder plastic verpakt bewaren. Die hoeven niet ingevroren erop.

Mijn taart staat nu gevuld en bekleed in de diepvries (ja ben net klaar...) en ga in de loop van de week dan de bloemen maken voor erop en doe die dan zondagavond als ik de taart eruit gehaald heb om te ontdooien of maandagochtend voordat we weggaan.

Bedankt voor de tip, Monique en een hele gezellige paastaart heb je gemaakt!

Groetjes, Dorothea.