76

Re: 2de opdracht koekjes

Echt super koekjes en zo netjes gedaan!! Een zonnig en vrolijk geheel!!

Liefs, Debby

77

Ybag79 schreef:

Volgens mij gaat het daar nooit zo goed mee lukken als wat ik bij jou zie. Met icing heb ik nog geen ervaring, maar volgens mij kun je daar mooi mee inkleuren en lijntjes zetten... toch?!

Tuurlijk wel!!
Bij de howto's hier op de site staat een hele goede howto voor koekjes met icing versieren :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

78

Adrienne schreef:
Ybag79 schreef:

Volgens mij gaat het daar nooit zo goed mee lukken als wat ik bij jou zie. Met icing heb ik nog geen ervaring, maar volgens mij kun je daar mooi mee inkleuren en lijntjes zetten... toch?!

Tuurlijk wel!!
Bij de howto's hier op de site staat een hele goede howto voor koekjes met icing versieren :Y

Luister naar Adrienne, want ze heeft helemaal gelijk dat gaat je zeker lukken zo heb ik het ook geleerd veel vragen kijken en oefenen.

Zelf gebruik ik een royal icing mix. Ik vind dat ideaal.
Heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier alvast.

Lieve groetjes Astrid

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

79

Sorry Astrid, dat ik voor m'n beurt antwoordde, maar ik zit toevallig dit weekend tot over m'n oren in de icing, dus ik droom bijna over koekjes! :D

Groetjes, Adrienne

80

Adrienne schreef:

Sorry Astrid, dat ik voor m'n beurt antwoordde, maar ik zit toevallig dit weekend tot over m'n oren in de icing, dus ik droom bijna over koekjes! :D

Meid niks aan de hand hoor.... :D :D :D.
Je hebt toch gelijk tenminste ik vind van wel..... ja als je eenmaal in de icing zit dan komt het op een gegeven moment je neus uit hahaha.

Succes lieve groetjes Binkie

81

Adrienne schreef:
Ybag79 schreef:

Tuurlijk wel!!

Uh ja, maar dat zijn de tips met icing... toch?! :/ Mijn glazuurtje bestaat uit poedersuiker, water en kleurstof. Da's toch niet hetzelfde?! Of is icing toevallig poedersuiker met water...
Lachen he, die beginners???!!! :lol:

82

Icing is inderdaad niet hetzelfde, je voegt er dan nog eiwitpoeder aan toe. Als je zeker weet dat je eieren vers en van betrouwbare bron zijn, en het is voor eigen gebruik, kun je ook vers eiwit gebruiken ( 1 per 250 gram, dacht ik - even opzoeken) Het blijft er inderdaad iets mooier en dikker opliggen dan :Y

Groetjes, Adrienne

83

Oh Binkie,

Ik wordt helemaal stil van jou creaties. Ik durf er gewoon zelf niet aan te beginnen. Heb een paar x iets geprobeerd met icing, maar daar ben ik nog steeds geen vrienden mee. Mag ik vragen welke spuitmondjes jij gebrikt. Ik vind het zo moeilijk om de juiste dikte van de icing te bepalen, maar goed...misschien dat ik me er toch maar eens aan moet wagen.....En je presentatie...echt wonderschoon.

84

Echt ontzettend mooi gedaan! Leuk ook om ze in zo'n bloempot/bak te zetten! Ik was al van plan om die koekjesset van Wilton ook aan te schaffen, net als de berenversie!

Groetjes v. Annette.

85

Kwam je koekjes tegen in mijn zoekopdracht...wat zijn ze geweldig zeg!
Zo super vrolijk, helemaal top :D

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

86

Wat een leukerds!!

kan me voorstellen dat ze super geslaagd zijn!  :thumb:

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

87

:o  jeetje wat leuk om nog reacties te krijgen op deze koeken.
Het is al weer meer dan een jaar geleden.

Bedankt   :)  ;) .

Fijn weekend

88

Wohhh, deze zijn geweldig,

Onze dochter  van 15 is vorige week begonnen met koekjes versieren.  als ze dit ziet is er nog heel wat te leren  GEWELDIG, ook na een jaar nog leuk om te zien.

89

Erg leuk! :Y

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

90

WOWIE..... Geweldig MOOI!!!!!!!!!!

91 Laatst bewerkt door Umran (18-10-2010 20:16)

Oooo ze zijn zoo mooi en handig om uit te delen..

Ik lees ook mee want binnenkort is mijn zoon ook jarig...

welke recept heb je voor de koekjes gebruikt..

En is de basis fondant met icing streepjes gemaakt of is alles icing? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe je met icing de bloem vorm krijgt.

92

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties.

@ Umran : het recept is van Peggy Porshen erg lekker.
                 De koeken zijn inderdaad met icing gedaan de gezichtjes zijn van fondant met eetbare inkt heb ik de oogjes en mond gemaakt de krul en wangen met icing.
Ik heb het koekje eerst helemaal ingekleurd met de icing beetje laten drogen en toen het gezichtje erop geplakt. Daarna met icing de randjes van de bloemblaadjes aangezet en het bijtje is ook een koekje geglazuurd met icing.
Hoopt dat dit helpt, anders hoor ik het wel.

Groetjes

93

deze zijn naar 10 jaar nog geweldig

94

Deze zijn echt geweldig mooi :Y