1

Onderwerp: eerste keer fondant gebruiken

Hallo,

even een vraagje, ik heb via de webshop een starterspakketje rolfondant gekocht, en nu vrrag ik mij af hoe ik dit moet uitrollen? met poedersuiker? is dit degene die je strooit over de brusselse wafels? en als ik wil boetseren, moet ik dan iets anders gebruiken?

Alvast bedankt

Evike

2

Re: eerste keer fondant gebruiken

Het handigste is op een plastic tafelkleed (dat doorzichtige) en boetseren? Waarom uitrollen daarvoor?

3

Eerst de fondant even kneden, je aanrecht en (deeg-)roller invetten en dan het fondant uitrollen. Let er op dat je de boel goed invet anders blijft het fondant plakken aan de roller en het aanrecht en krijg je geen mooie egale lap. Boetseren kun je ook met fondant doen. Je kunt fondant ook kleuren. Sommige doen wat tylose aan het fondant toe zodat boetseersels wat steviger worden. En sommige doen nog wat crisco (vet, zie webshop) bij het fondant tegen het scheuren.

Hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

4

ik gebruik altijd maizena om aanplakken met uitrollen te voorkomen, maar invetten of poedersuiker of een doorzichtig plastik tafelkleed kan ook allemaal. Poedersuiker vind ik niet fijn, omdat je dat er minder goed afkrijgt dan maizene, tafelkleed heb ik persoonlijk niet :P en invetten vind ik een beetje vies :P

boetseren kan ook met fondant :) tylose helpt vooral als je iets met 'benen' ofzoiets duns maakt, maar fondant hard over het algemeen goed uit :)

5

Ik gebruik ook altijd maizena, omdat dat dat er zo goed als helemaal af gaat. Poedersuiker blijf je vaak toch zien. Een plastic tafelkleed gaat bij mij altijd schuiven en crisco vind ik alleen maar handig als het om kleine stukjes gaat.