Onderwerp: Boetseren met wat?
Wat is het beste om als beginner mee te gaan boetseren? Fondant (welk merk dan?) MMF, of marsepein?
Graag tips!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Boetseren met wat?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat is het beste om als beginner mee te gaan boetseren? Fondant (welk merk dan?) MMF, of marsepein?
Graag tips!
Ik zou zeggen; kleine hoeveelheden van alles aanschaffen en dan zelf uitproberen. Zoiets is en blijft persoonlijk!
Ik sluit me bij Jodess aan. Ik vind persoonlijk dat marsepein iets makkelijker gaat met boetseren, maar dat lust ik niet en ben ik nu aan de gang met de MMF uit de webshop. Hier voeg ik iets tylose aan toe en wat vet zodat de fondant niet scheurt en breekt. Fonfdant vind ik ook iets mooier kleuren dan marsepein. Maar dat is mijn mening. Probeer het uit en kijk wat jij prettig vind werken.
Het hangt er vanaf wat je gaat maken, kleine zaken kunnen met beide maar de grotere maar vooral hogere boetseerwerken heb je toch echt Tylose nodig.. en marsepein met tylose werkt niet echt.. omdat tylose op vocht werkt en het bij marsepein nog een groot deel vettigheid is..
aan de andere kant bij kleinere boetseerwerkjes geeft marsepein met die vettigheid vaak een wat mooiere glans
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Boetseren met wat?