1

Onderwerp: Inspiratie nodig voor vullingen

Hallo,

Ik ben eigenlijk meer van de cupcake-afdeling, maar ik mag nu (= 1 bestelling) 3 taarten maken. Heel erg leuk en de decoratie (masepein, geen fondant) heb ik al helemaal uitgedacht, de (gewone vanille) kapsels liggen al in de vriezer, maar de vulling...? Ik ben niet zo goed in het verzinnen van lekkere combi's.
Het liefst ook nog snelle en gemakkelijke vullingen, want ik heb een antieke handmixer, die niet zo blij is met steeds 10 minuten botercr

2

Re: Inspiratie nodig voor vullingen

Hoi Linus,

Banketbakkersroom is ook heel lekker, met mandarijntjes.
Of slagroom met verkruimelde bokkenpootjes.

Als je hiernaast kijken - bij Recepten en vullingen staat daar een link vermeld met aantal vullingen.
En aanraader is chocolade mousse aangemaakt met marshmellows.

:thumb: success!

Groetjes Tweety!

Bij ons (en de verjaardagsvisite!) zijn favoriet de bokkenpootjes-slagroom en evt. een laagje aardbeienjam of het aardbeienkwarktaarttoetje van Mona en een laagje aardbeienjam eronder. Beiden niet moeilijk maar wel lekker!
Succes.

4

Bij de AH zijn de Mona toetjes in de reclame, ook de mona chocomousse, een ideetje??

5

Mijn eigen favoriet is monchoubavarois en kersenvlaaivulling. Voor de bavarois moet je wel slagroom mixen, maar dat duurt geen 10 minuten ;). En het is een lekker frisse vulling.

6

ik heb gister voor het eerst bokkepootjes vulling gedaan en de 2e laag jam . was erg lekker en heel makkelijk

7

citroenkwarktaart van mona en lemon curd. Een lekkere vulling die je zo uit het potje/bakje schept.

8

of chocolademousse ( ze zijn toch in de reclame bij AH) met dulche de leche of baileyscreme.... ook erg lekker

9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

Dit is een ideaal topic! (ik gebruik hem ook vaak..;) )

10

Geweldig! bedankt voor jullie tips! En voor de super handige link! Net wat ik zocht!

Nog wel even een vraag van een beginner ;-)
Als je BBR met mandarijntjes doet, leg je dan partjes mandarijn OP de bbr, of doe je de partjes als 2e (hogere) laag? En zijn dat 'gewoon' partjes uit blik?

11

Linus schreef:

Geweldig! bedankt voor jullie tips! En voor de super handige link! Net wat ik zocht!

Nog wel even een vraag van een beginner ;-)
Als je BBR met mandarijntjes doet, leg je dan partjes mandarijn OP de bbr, of doe je de partjes als 2e (hogere) laag? En zijn dat 'gewoon' partjes uit blik?

op de banketbakkersroom leg je de manderijntjes, gewoon die uit een blikje, en die laag kan je natuurlijk temperen met de siroop uit het blikje!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

12

irene71 schreef:

citroenkwarktaart van mona en lemon curd. Een lekkere vulling die je zo uit het potje/bakje schept.

Hoe kom ik aan lemon curd? Kun je dat bij iedere supermarkt krijgen? En waar staat dat dan? Bij de vlaaivulling/vruchtjes in een pot of blikje???

13

de meeste supermarkten hebben het wel. Het staat bij het broodbeleg en dan vaak bovenaan in de buurt van de luxere jams

14

Ok