1

Onderwerp: Tips gevraagd voor JEM letters

Het lukt me tegenwoordig aardig om met de funky-lettertappits letters te maken.
Nu heb ik bij Bien de JEM letter-cutters besteld. Ik vraag me alleen af hoe ik in hemelsnaam die letters er heel uit ga krijgen.

Heeft iemand tips???

2 Laatst bewerkt door tipseytaartje (03-04-2009 09:31)

Re: Tips gevraagd voor JEM letters

ik krijg ze er ook nooit uit. ik gebruik geen tylose oid voor de letters. ik zorg altijd dat ze aan mn werkblad blijven plakken en dus niet in de uitsteker.
dun uitrollen, uitsteken, en dan met een cocktailprikker de overige marsepein weghalen en voila!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb ze nog niet gebruikt, maar ik denk dat je ze eruit kunt halen mbv een naald.

4

Nee, geen gepeuter met een speld of stokje, folie over je marsepein of fondant en de letter er stevig indrukken. Geloofde er ook nooit in, maar het werkt!!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

nou... dan moet ik ook maar aan de folie! vind wat dikkere letters ook mooier dan die dunne dingen die ik nu heb!

groetjes Tirza     

6

hoi ik maak mijn letters van fondant. even dun uitrollen, bovenkant laten drogen. omdraaien als het niet meer kleeft. dan de onderkant (die dan boven ligt) drogen, totdat het niet meer plakt en dan de tappits uitdrukken. werkt prima. ik vocht er ook altijd mee totdat ik deze tip kreeg. hopenlijk begrijpen jullie de uitleg!
succes

7

Gewoon de tip van Bien volgen: met huishoudfolie!
Wat bij mij ook een gouden uitkomst was is het gebruik van gumpaste ipv fondant of marsepein. Geweldig spul voor tappits/patchworkcutters, werkt zelfs z

"Begin de dag met een dansje..."

misschien overbodig, maar de jem letters zijn geen tappits. het zijn losse letters

groetjes Tirza     

9

Nou dat huishoudfolie en ik zijn dus echt geen vrienden!!!
Bedankt voor de tip met de naald! Dat werkt bij mij het beste (samen met een dosis geduld en wat tylose....lekker laten drogen en daarna pas uitsteken!!!)

10

Ik geloofde het ook nooit van de folie, maar toen een keer 1 letter maar niet lukte, heb ik folie gepakt, en........zoooooooo gemakkelijk!! Achter elkaar gaat het goed (en ik doe het altijd met marsepein !!). Afgelopen weekend de JEM letters gebruikt, en wederom achterelkaar !

Groet, Jolanda

11

grandiose tip ! het werkt super snel zeg, zo met die folie !!

12

Even een poosje in de diepvries,  zo'n 10 min en je kunt ze er zo uit tappen :Y

Veel succes

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

13

yvonnep schreef:

Even een poosje in de diepvries,  zo'n 10 min en je kunt ze er zo uit tappen :Y

Veel succes

je hele tapit in de diepvries? tijdrovende zaak als je veel dezelfde letters nodig hebt

Alles goed???? nee 3 fout

14

Ik ben er ook mee aan het stoeien geweest en inderdaad lukt het met de folie echt het best. Mijn eigen idee van de naald lukt niet, zelfs niet na even in de diepvries. Zoals tipseytaartje al zei de Jem letters zijn geen tappits, maar losse letters: http://www.squires-shop.com/ibf/images/products/preview/ct07a090-01.jpg

15

beetje insmeren met crisco, Ik gebruik niet deze maar die ik heb lukt dat wel, je kan het proberen.
succes

16

Bij mij was het beginnersgeluk dat het lukte met de folie. Op de een of andere manier krijg ik nu allemaal rafelige randjes eraan (ik gebruik fondant). Ik ga het nu maar eens met gumpaste proberen.

17

hihi, ik baal er echt ontzettend van...

maandag moet ik mn eerste taartje afleveren als opdracht, en ook omdat ik nog niet eerder tekst heb gebruikt, wist ik er niks van...

heb nu die lettertjes gekocht, maar kan er absoluut niet mee overweg, wordt er gek van!

wacht nog steeds op de gouden tip..

18

ook hier de plastic folie...werkt prima!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

19

En ik heb de tip van Renaatje geprobeerd en ben gumpaste gaan gebruiken. Waar om heb ik dat spul niet eerder ontdekt? Werkt echt geweldig!! (ook met patchworkcutters)

20

Oke ik ga me er ook aan wagen.
5 letters en een rol huishoudfolie hopelijk lukt het!!!

21 Laatst bewerkt door joynme (22-10-2009 12:29)

cats schreef:

Bedankt voor de tip met de naald! Dat werkt bij mij het beste (samen met een dosis geduld en wat tylose....lekker laten drogen en daarna pas uitsteken!!!)

Dan kun je de letters toch niet meer eten? (als je tylose hebt gebruikt)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

22

joynme schreef:
cats schreef:

Tylose kan je gewoon eten hoor! Het gaat er een beetje muf van smaken vind ik, zeker als je er veel van gebruikt, bijv. met boetseren. Maar het gaat hier gewoon mee op. Ik maak ook eetbare lijm van tylose en water.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

23 Laatst bewerkt door joynme (22-10-2009 12:47)

mamaricky schreef:
joynme schreef:
cats schreef:

Tylose kan je gewoon eten hoor! Het gaat er een beetje muf van smaken vind ik, zeker als je er veel van gebruikt, bijv. met boetseren. Maar het gaat hier gewoon mee op. Ik maak ook eetbare lijm van tylose en water.

*)

oke bedankt, ik heb tot nu toe mijn boetseersels en letters zonder tylose gedaan en vond ze altijd een ietwat slapjes. ga dus nu ook gewoon tylose gebruiken! :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Hoi dames,

Ik doe het zo:
Je werkblad insmeren met crisco
De uitgerold fondant of gumpaste of marsepein erop leggen
dan een heel licht wat maizena bovenop de uitgerolde fondant doen.
en dan kan je heel makkelijk de letters erin steken, de letters goed heen en weer halen zodat alle randjes los zijn.
Zo alle letters uitsteken en vervolgens het fondant wat over is weghalen en opbergen en de letters even laten drogen op de werkblad.
Als ze een beetje gedroogd zijn kun je ze heel makkelijke met een (palet)mesje van het werkblad op de taart leggen

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

25

Het is gelukt!!!
Marsepein uitrollen folie er over, letters erin drukken, folie er af en heel voorzichtig de letters los maken van het met crisco ingesmeerde werkblad.
En hoppa mijn taart is klaar :D