1

Onderwerp: gesuikerde viooltjes

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QSAFCQKS-D.jpg
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-GBPKZ87G-D.jpg[/img]

Zag gesuikerde viooltjes op een Amerikaanse site heel duur(waren met echt goud gedust). Ik keek naar buiten en toen was het idee geboren! Niet met goud maar met sparkles en lustre dust het zelfde effect.Je hebt alleen wat eiwit, poedersuiker en glitterjes nodig. Heel leuk om tussendoor te doen,wel opletten dat je je bloembak niet te kaalplukt. :D

Re: gesuikerde viooltjes

Mooi gedaan zeg..

Lieve groetjes Yvonne

3

Heel mooi ,maar hoe ging je aan de slag?

4

Leuk gedaan. Goed idee om te onthouden, alleen jammer van die kale bakken in de tuin :)

5

die zien er echt heel erg leuk uit!!

6

heel leuk, leuk idee

7

1 eiwit  klein beetje loskloppen  met een vork,
viooltjes plukken, kleine zijn het beste de grote zijn moeilijk om mooi te leggen.
Dan met een kwastje het viooltje met eiwit beschilderen, en met poedersuiker in een theezeefje bestrooien. Dan met een zachte penseel teveel aan suiker voorzichtig afborstelen.Ik doe eerst de achterkant van het viooltje eiwitten en suikeren en daarna de voorkant. Als je het suikeren op een apart papiertje doet kun je de suiker opnieuw gebruiken. op een stukje keukenrol laten drogen en afpoederen met cakesparkles en/of lustre dust (leuk om bv. de kleur een beetje op te halen.veel plezier ermee!

Leuk gemaakt!!!
Maar ik dacht eerst dat je de bloemen ook zelf had gemaakt!!maar toen las ik het van de kale bloembakken!!haha

9

Wat een super idee, ga ik ook eens proberen.

10

Rozenblaadjes had ik al es gezien en vond dat ook errug leuk. Maar die kon je geloof ik wel eten. Deze ook?

11

smarianne schreef:

Rozenblaadjes had ik al es gezien en vond dat ook errug leuk. Maar die kon je geloof ik wel eten. Deze ook?

Ja viooltjes kun je ook eten.

Mooi gedaan trouwens!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

12

Geinig!

Groetjes Tweety!

13

Even googlen levert op dat viooltjes welliswaar eetbaar zijn, maar niet de violen uit tuincentra of bloemenwinkel, omdat deze vaak behandeld zijn  met chemische stoffen. Gebruik dus alleen zelfgekweekte viooltjes of viooltjes uit de delicatessen zaken, speciaal gekweekt voor consumptie.
Helaas wel wat duurder, maar ook een stuk gezonder....Eet smakelijk. Ziet er overigens wel heel leuk uit die viooltjes.

groetjes marjolein

Zoete groetjes, Marjolein

14

Dat ziet er leuk uit Viertje ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl