1

Onderwerp: Eigen bruidstaart

He hallo allemaal,

Op 28 augustus gaan wij trouwen en nu zou ik het super gaaf vinden om onze eigen bruidstaart te maken. Ik heb nog niet zo super veel ervaring maar het is nog 5 maanden dus genoeg tijd om te oefenen. Ik ben 2 dagen voor de grote dag vrij.
De taarten zelf bakken, vullen en bekleden ben ik niet zo bang voor maar meer voor de decoratie. Hoe lang van te voren kan ik die maken?
We willen een niet standaard bruidstaart. Veel leuke felle kleurtjes is de bedoeling. Die kan je zoiezo niet zomaar bij de bakker bestellen want die hebben maar beperkte keuze... De taart is voor circa 45 personen..
Wie kan mij advies geven??

Groetjes Kim

2

Re: Eigen bruidstaart

Hoi Kimmetje!
Gefeliciteerd zeg! Wat spannend, de datum komt steeds dicherbij!

Je kan de versiering ruim van te voren maken hoor. Dat is geen probleem.
Ik doe dat meestal ook. Een velletje bakpapier in een bakje doen, versiering erop en dan een laagje verhoudfolie erop.
Indien je gaat boetseren, mag het onder een stolp bewaard worden tot de grote dag.

:thumb: success!

Groetjes Tweety!

idd wat tweety zegt!
de decoratie kun je echt weeeeken van te voren maken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik maak voor 23 april de bruidstaart voor mijn schoonzusje en heb de roosjes voor op de taart al 3 weken klaar!!!
Dus kan prima allemaal.
Spannend, gefeliciteerd dat je gaat trouwen.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

5

succes

6

Bedankt voor de antwoorden! Ik geloof dat ik het echt zelf ga doen!
Heb wel al een beetje wat in mijn hoofd maar ik heb nog even de tijd om daar over na te denken. En in de tussentijd: gewoon oefenen!!
Groetjes Kim

7

heee kim

kleine tip

begin te tekenen. dat is altijd handig  als je iets in je hoofd hebt gewoon tekenen.

en net wat de andere zegge je kan alles ver van te voren maken de versieringen dan he!

Gewooon doen komt helemaal goed!

Groetjes Naomi

8

Leuk om te lezen dat je er over uit bent om het echt zelf te gaan doen. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn. Heel veel succes en veel oefen,- uitprobeer,- en denkplezier!

9

Heey Kim,

Ik ga hetzelfde doen voor de bruiloft van mijn zus. (28 mei) Ik heb besloten eerst een oefen sessie te doen. Maak voor komende zondag 4 complete taarten om te oefenen met vulling en decoratie. De hele familie komt langs om te proeven en de versiering te kiezen. Geeft iig een stukje meer zekerheid. wellicht voor jou ook een idee?

Liefs

10

Hey Kim,
je kunt idd heel veel van te voren al klaar maken, en mocht je breekbare decoratie gaan gebruiken, maak altijd wat meer mocht er iets fout gaan met het vervoer. Verder zou ik zorgen voor een vulling op basis van roomcreme aangezien je toch in een warme tijd trouwt, dan heb je net iets meer zekerheid...
Ik weet niet precies waar je woont maar voor een workshopje ben je altijd welkom! Misschien handig om net dat beetje extra kennis in huis te halen of goeie tips op te doen!

Mmm das pas lekker!