1

Onderwerp: hoe en hoelang is fondant na het kleuren te bewaren?

Ik heb de pakken fondant van de website; van Ballina. Kan ik het gewoon in een plastic zakje bewaren of beter in de diepvries?

2

Re: hoe en hoelang is fondant na het kleuren te bewaren?

heel goed afgesloten in plastic zak. niet zo'n poreuze zak, maar een goede plastic zak, ik doe het dan nog in een afgesloten plastic (nep Tupperware) doos.

3

Ik doe al mijn fondant in verhoudfolie (2 keer) en daarna in een hersluitbare zak.
Het blijft zo maanden goed.
Als is er mee werk dan doe ik het onder een glas, zodat ik de kleur kan herkennen en het niet snel hard wordt.

Mocht het toch een keer te hard zijn geworden, dan kun je het even in de magnetron doen (een paaar seconden) en je kunt het weer heerlijk kneden.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Het is gekleurd ook houdbaar tot de datum op de verpakking heb ik me altijd laten vertellen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

OK, heb nog maar even de resten in een plastic doos gedaan! Fijn, zou het jammer vinden om het te laten bederven.

Annelies schreef:

Als is er mee werk dan doe ik het onder een glas, zodat ik de kleur kan herkennen en het niet snel hard wordt.

die is slim!!

7

Ik bewaar de kleuren allemaal apart in een boterham zakje, en deze draai ik goed dicht, en doe ze dan allemaal in een lege ballina emmer, blijft gewoon zacht en goed.

Groetjes Margreet