1

Onderwerp: Luchtdicht

Hoi Allemaal,

Vraag me af hoe jullie restjes marsepein of fondant luchtdicht verpakken en bewaren. is een plastic zakje er omheen genoeg? Bij mij wordt het altijd hard en onbruikbaar.

Liefs Ellie

2

Re: Luchtdicht

Ik doe het in een boterhamzakje (al het lucht eruit knijpen en knoopje erin) en dan in een tupperwarebak en in de kast.
Zelfs na het kleuren doe ik het zo (wat ik over heb dan) en kan het gewoon nog gebruiken

3

Ik doe de grote klomp in een diepvrieszak en die sluit ik met zo'n klip van de Ikea (met het lucht eruit geperst).
Dan doe ik het in zo'n witte diepvriesbak met blauwe deksel. Het gekleurde behandel ik minder uitgebreidt. Dat rol ik per kleur in vershopudfolie en dan stop ik het ook in zo'n bak.
Alle bakken samen gaan weer in een grote bak, maar dat is omdat ik het makkelijker bewaren vind. In die bakken zitten nl. ook alle andere spullen. Behalve het bakspul, dat zit weer apart.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik haal altijd bij de action van die zakjes met een soort sluit-mechanisme bovenin, (poeh, hoe leg ik dit uit..)
Je kan het zakje aan de bovenkant in ieder geval dichtmaken en ook weer open doen.. Het zakje is lang te gebruiken, ze zijn oersterk..
Ze noemen dit 'sealbags' geloof ik, als iemand anders dit beter kan omschrijven, go ahead! :)

5

en zo doe ik het ook.
is nog nooit hard geworden.
ik heb het ook wel eens in een boterhamzakje alleen gedaan en toen werd het kei hard...

groetjes nicole

6

en dan inderdaad ook in zo'n plastic doos met een deksel...

7 Laatst bewerkt door J@ns (02-04-2009 15:03)

Bij de Ikea!

Doosje met kleine en grote sealbags! Erg handig! :D

Pluk de dag!
Maar laat wat hangen voor morgen...

8

Jeej! dan heb ik weer een excuus om langs de IKEA en de Action te gaan (twee van mijn favo winkels!) heel erg bedankt voor de reacties!

Liefs Ellie.