1

Onderwerp: vraagjes over de toefen voor op cupcakes

heb uiteraard al gezocht, maar toch ook nog even vragen, misschien zitten er nog
goede tips bij :D
ik heb een grote opdracht voor morgenavond, en heb er 75 met aardbeivulling gemaakt vaan marsepein op komt, maar op de andere 75 stuks wil ikmet een toef doen.

nu twijfel ik door het teruglezen hier of ik daar de bc mix voor moet gebruiken (want is lekkerder) of de 1 op 1 mix (want is wat steviger?)

ik wil er 25 met mokka doen
25 met een advocaatsmaakje
en 25 met chocola.

hoe kan ik dit het beste aanpakken?
smaakjes doen in de 1op1 mix?

en de chocola, met cacao, of gesmolten chocola erdoor?

had alles al in mijn hoofd, maar begin nu zo te twijfelen...en het is een grote opdracht voor feest in het dorp, dus ze moeten goed lukken, wil ik nog normaal naar de supermarkt kunnen :D

alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes José

2

Re: vraagjes over de toefen voor op cupcakes

Je hoeft echt geen 1 op 1 te gebruiken. De mix is prima voor een toef. De 1 op 1  maak ik alleen voor afsmeren ivm smelten fondant, maar gebruik ik verder nergens voor. Vind dat ook niet echt lekker, een flinke toef pure boter.
Je zou ook boter-merengue-creme kunnen maken, of cream frosting (recept bij redvelvet cc's )

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3 Laatst bewerkt door (02-04-2009 07:52)

dank je Kadohke!
zal eens kijken naar de recepten daarvan.
en kan ik daar ook oploskoffie, advocaat en gesmolten chocola (of cacao) aan toevoegen?

en dan nog een vraagje, ze zijn voor morgenavond, kan ik ze dan al vanavond maken?
ben morgenmiddag wel vrij, maar stel dat het tegenzit met die toefen opspuiten hahaha vind het een veiliger idee als ik ze vanavond al kan maken, maar misschien is het verstandiger om het morgen te doen?

groetjes José

4

Je kunt ze rustig vanavond maken. Als je ze koel wegzet worden de toefen ook nog eens harder :)

Als je er vocht aan toevoegt (in het geval aan de botercreme-mix), doe dit dat in het begin en vervang het toe te voegen water (gedeeltelijk) door de koffie/likeur/etc. Als je te veel vloeibaar bij de mix doet (naast het water) heb je kans op schiften.

5

aaah super, dank je wel!!!
ok, dan de kofiepoeder wat ik aanleng er in het begin bij doen (daarom was het dus de vorige keer wat geschift hihi)
en de advocaat? die er aan het eind wel doorroeren, of ook maar gewoon aan het begin?

groetjes José

6

Ik heb laatst met die marshmellow fluff boterhambeleg, een heerlijke creme gemaakt. Hier het recept:
Mix 200 gram boter ongeveer 3 min. tot het zacht is. Voeg 175 gram poedersuiker, 10 ml. melk op kamertemperatuur, 2 tl vanille-extract toe (ik had dat niet, en had er vanillesuiker in gedaan, ging ook goed!), en meng dit ongeveer 2 min.Wanneer het een mooi geheel is voeg je de fluff toe, naar eigen smaak. Ik had er bijna een halve pot ingedaan, HEERLIJK!!!!!
Hopelijk heb je er wat aan, succes!
Groetjes, Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

7

Misschien moet je de toeven ook een mooie kleur geven.... Staat altijd heel gezellig, maar ik weet niet of dat met de bruine (koffie, chocola) ook nog gaat.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

[quote=

9

Ik heb net nog even de website gezocht, hier staan hele goede recepten op, niet veel, maar wel lekker!! Ook hele goede toppings, hier heb ik ook dat recept van de fluff-creme afgehaald.
http://cherryfizz.nl/recepten/cupcaketa … cepten.php
Linken naar recepten mag toch wel, he?
Groetjes, Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

10

thanks meiden, ik ga straks aan de gang!

groetjes José