1

Onderwerp: kitchen aid, biscuit maken (zonder mix)

Wie kan mij vertellen of ik de bloem die ik moet 'doorscheppen' ook in de kitchen aid op stand 1 er door kan doen (ofwel, wie heeft t wel eens geprobeerd)

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: kitchen aid, biscuit maken (zonder mix)

Ik heb het niet geprobeerd, maar schijnt (ik heb het in het verleden ergens op de forum gelezen) dat dat wel kan hoor :thumb:
Ik gebruik de mix, maar voor cake e.d. zonder mix doe ik precies hetzelfde. Alles in de kom en mixen maar. Waarom moeilijk doen als je een pracht machine in de keuken heb staan toch?
:thumb: success!

Groetjes Tweety!

3

Nee zou ik niet doen eigenlijk! Ik denk dat je dan de lucht die je er zojuist in geklopt hebt er ook zo weer uitklopt!

Maar goed, je kunt het proberen hoor! Dan lezen we hier het resultaat wel weer! ;)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

ik wil het idd gaan proberen.
En anders misschien toch maar aan de mix als het voor opdrachten is (voor eigen gebruik en familie moet het melk vrij zijn en dat is de mix, jammer genoeg, niet)

5

Wat is het probleem dan met het doorscheppen van de bloem?
Ik doe het altijd, gebruik nooit mix en het is niet echt moeilijk hoor. OK kost even wat meer tijd en moeite dan alles in een kom kieperen en mixen met de keukenmachine, maar uiteindelijk is het zo gepiept hoor!

6

Lilo,
ik doe het ook aldoor nog zonder mix, maar ik vind het best zwaar om de bloem er al zevend door heen te scheppen. Van de week in de kom van de kitchen aid helemaal, omdat die een stuk hoger is dan mijn gebruikelijke beslag kom en daarbij over de aanrecht schuift (of door de wasbak glijd)

7

Ik weet niet beter dan dat je dan de lucht eruit slaat, maar ik hoor graag van je als het wel kan! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

anneke79 schreef:

Lilo,
ik doe het ook aldoor nog zonder mix, maar ik vind het best zwaar om de bloem er al zevend door heen te scheppen. Van de week in de kom van de kitchen aid helemaal, omdat die een stuk hoger is dan mijn gebruikelijke beslag kom en daarbij over de aanrecht schuift (of door de wasbak glijd)

Huh?
Probeer je dan te zeven en te scheppen tegelijk? Ik doe de bloem erboven zeven in bv drie gedeeltes en dan per gedeelte erdoorheen scheppen. Dan kun je de kom gewoon vasthouden met een hand en met de andere scheppen, dan schuift er niks hoor! ;)