1

Onderwerp: Hoe vullen jullie een bolvorm?

Ik vroeg me af hoe jullie een bolvorm vullen.
Ik bak m in de schalen van ikea en snijd hem dan een paar keer door en vul hem dan. Dus eigenlijk gewoon zoals een taart uit een bakpan of springvorm.
Maar nu was ik zaterdag toevallig in het taartwinkeltje in den bosch. En daar was een workshop boltaartje bezig. Daar sneden ze repen biscuit en daar deden ze dan een laag vulling op en die legde ze dan in een met foli beklede kom. Daar ging dan weer een plak biscuit met vulling op en dan een langs de randen en zo vulde ze de kom helemaal op en zette hem dan in de koeling. Dus dan zie je geen vulling lagen.
Wat is nou de beste manier??

2

Re: Hoe vullen jullie een bolvorm?

tjaa ik doe het net zoal jij en op zich zie je nooit de vulling lagen bij mij :S
vind hun manier nogal ingewikkeld klinken eigenlijk

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

hi ik heb op internet ook zoiets gezien met reepjes cake en dan de kom vullen.
ziet er wel makkelijker uit. ik heb die kommen van de ikea ook maar ik ga het toch eens proberen met die repen cake :P

4

noelle schreef:

tjaa ik doe het net zoal jij en op zich zie je nooit de vulling lagen bij mij :S
vind hun manier nogal ingewikkeld klinken eigenlijk

Inderdaad, zo dacht ik gelijk ook na het lezen van de bericht.

Ik snij het altijd door, vullen, met botercreme de kiertje wegwerken, laten opstijven, bekleden en voila, klaar ;)

Groetjes Tweety!

5

Gewoon doorsnijden en weer terug op elkaar leggen. Geen last gehad van zichtbare lagen en dat zelfs voor mijn eerste taart dus....

Groetjes Marlies

6

Ik sluit me helemaal bij Marlies-d aan...
Die andere methode klinkt ingewikkeld, wie weet 's leuk voor 'n How-to??

7

Hebben jullie ook zo een last van dat beestje op jullie scherm.
Kan blazen wat ik wil, maar het gaat niet weg :lol:

Heb hier een howto van het vullen en bekleden van het bolletje :)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php … p;t=943002

8

Ik blaas al een paar weken naar 't beestje, heel hardnekkig, hij wil maar niet weg!!

:lol:

9

blazen, doodslaan moet je hem

ik ben ook in de winkel in Den Bosch geweest in october, en toen legde ze mij dat uit hoe ze dat deden (omdat ik ernaar had gevraagd, tot die tijd had ik nog nooit een bolletje gemaakt) Maar ik vond het wel een gedoe toen ik het probeerde.

10

ik heb een workshop gedaan en doe het nu nog weleens op die manier, vind het geen gedoe hoor, zo gedaan.
Het bolletje word mooier rond op die manier zei ze.

11

Sproet75 schreef:

Ik blaas al een paar weken naar 't beestje, heel hardnekkig, hij wil maar niet weg!!

:lol:

Ik dacht net (serieus!) werkelijk dat er een beestje op mijn scherm zat en heb geprobeerd 'm vriendelijk doch dringend naar een andere plek te sturen!
Ach ja, het was een gebroken nachtje, dus een goed excuus om niet zo helder te zijn...

on topic:
Ik doe het ook gewoon als bij een gewone taart uit de springvorm. En hoewel de lagen niet uitpullen en alles er na het afsmeren er strak en zonder kieren uitziet, snap ik wel waarom er mensen zijn die het zo doen.
Als ik 3 lagen 'dikke' vulling heb gebruikt (ik ben nogal een royale vulster) dan is het niet meer exact een mooi rond bolletje, hij is dan iets uit verhouding! Dat is leuk als je een bijenkorfje wilt maken ;-) maar is niet altijd wenselijk.

12

Wat een ingewikkeld gedoe zeg, in dat winkeltje :P Ik snij hem inderdaad ook gewoon door, lekker vullen en hoppa het bovenste cake gedeelte er weer op.
Werkt prima :P Ik ga niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan, en bovendien snap ik er helemaal niks van!

Groetjes Laura!

13

Dat met die repen is handig als je geen bolvorm hebt waar je in kan bakken. Zo kun je elke willekeurige schaal gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.