1

Onderwerp: ouwel

Hoi,

ik moet binnenkort petit-fours maken, maar nu wil ik dat waarschijnlijk met een ouwelprint gaan doen want er moet een bepaalde afbeelding op. Maar ik heb al rondgekeken op de site maar het word me niet helemaal duidelijk hoe ik dat stukje ouwel er nu precies op krijg.
Moet het op het kapsel met botercreme of eerst bekleden met fondant/marsepein en dan daar op plakken? En moet ik het randje ook afwerken met iets?
Alvast bedankt!

Groetjes Saskia.

Verander wat je niet kunt accepteren, en accepteer wat je niet kunt veranderen!

2 Laatst bewerkt door Tweety1974 (31-03-2009 09:04)

Re: ouwel

Ik heb niet met ouwel gewerkt maar ik zie heel vaak dat de ouwels gewoon op marspein liggen.
Eerst de taart bekleden, een laagje piping gel op de plek waar de ouwel komt. Owel erop zetten, en evt de randjes bekleden met bloemetjes e.d.

Mocht je het op een slagroomtaart willen zetten, dat kan. Maar dan moet je de ouwel op de laatste minuut pas opzetten, heb ik begrepen.

:thumb: success!

Groetjes Tweety!

3

Wel zo laat mogeljk de ouwel erop doen, want hier trok het gelijk krom

4

miischien kan je daarom beter een icing sheet gebruiken !

Okay, en een icingsheet kan dan gewoon op het fondant?

Verander wat je niet kunt accepteren, en accepteer wat je niet kunt veranderen!

6 Laatst bewerkt door Marleen (01-04-2009 17:32)

ja dat kan. ik heb deze laatst gebruikt en met een beetje eetbare lijm vastgezet. Het krult lang niet zo op als een ouwel en de kleuren zijn ook veel sprekender. ook is het een licht flexibel materiaal waardoor je rondingen kan hebben. je knipt het gewoon op maat met een schaar. Het smaakt lekker zoet.

Rietdhg hier van het forum daar kan je ze in iedergeval bestellen en misschien dat er meer zijn die ze maken maar dat weet ik niet