Onderwerp: groeven in grammafoonplaat
Hallo!
Ik wil een taart maken in de vorm van een platenspeler, met een plaat erop. Maar hoe ga ik de groeven van/in de plaat netjes maken??? Iemand tips...?!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » groeven in grammafoonplaat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo!
Ik wil een taart maken in de vorm van een platenspeler, met een plaat erop. Maar hoe ga ik de groeven van/in de plaat netjes maken??? Iemand tips...?!
Met de ronde uitstekers....van groot naar klein....
even licht induwen......dan heb je groeven....;)
Succes...
en als je een hele vaste hand hebt misschien met een mesje
maar als je geen vaste hand hebt lijkt uitstekers mij ook beter haha
Ja, dat met dat mesje zie ik dus niet zo gebeuren....van de uitstekers is op zich een goed idee...maar de plaat word best groot, ware grootte zeg maar, dus daar heb ik geen uitstekers voor.... kortom...ik kan nog steeds tips gebruiken!!
Misschien kun je het midden alvast doen....heb je toch al iets en dan misschien met een bakvorm....
Je kunt ook een potlod pakken en die in het midden zetten met een touwtje eraan. Daar weer een mesje o.i.d. aan knopen, een paar keer het touwtje erom doen en dan elke keer een rondje maken, het touw weer een stukje afrollen, rondje maken, towutje weer afrollen, enz, enz. Of misschien met een passer en dan omgekeerd gebruiken, dus met de scherpe punt rondjes maken en de kant met het potlood in het midden zetten. Succes ermee!
Een oude lp eirn drukken....
OFFFFFFFFFFFF je pakt een (plastic) luizenkam!!!!
Ik heb begin van de maand een taart gemaakt met een single erop en zat ook met dit euvel. Maar toevallig had iemand hier een elpee-taart gemaakt (sorry, weet even niet meer wie) en die schreef erbij dat ze een luizenkam had gebruikt om groeven te maken. Werkt perfect!!!
Ik heb de luizenkam voor gebruik even "uitgekookt" zodat ik zeker wist dat ie schoon was.
ik ga vanavond aan de slag met al jullie tips en laat wel horen wat het beste gegaan is!
Alvast bedankt dames!
je kan met een verstelbare bakring de groeven maken
Met een passer?
je kan met een verstelbare bakring de groeven maken
Dit wilde ik ook voorstellen.
Maar de luizenkam vind ik ook zeer geschikt.
Ik heb de lp toch wat kleiner gehouden en ik heb geen ronde uitstekers, moet ik toch eens aanschaffen...is toch wel erg basic.
Maar ik heb de groeven uiteindelijk met verschillende maten glazen gedrukt. Met een luizenkam kon ik toch geen `vloeiende groeven` krijgen.
Bedankt voor de tips!!!
Zou het met een lange schroef van een bouwmarkt niet lukken? Zo een zonder kop. Ik heb er laatst een gekocht om ribbeltjes in een strik te kunnen maken. Heb deze tip hier ergens gelezen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » groeven in grammafoonplaat