1

Onderwerp: Vraagje over decoraties lijmen

Goedenmorgen dames,

Ik wil vandaag beginnen aan mijn eerste taartje ;-).

Nu heb ik alles in huis behalve tylose om te lijmen.
Ik wil graag choco eitjes, paasschuimpjes en eventueel een platte tulp oid lijmen op de taart.
Voorheen maakte ik weleens cakejes voor de kids, of andere frutsels en als ik dan moest lijmen pakte ik poedersuiker en water. Werkt dat ook op deze taarten?

Bedankt alvast voor de reacties!

Groetjes,
Wendy

2

Re: Vraagje over decoraties lijmen

ja hoor dat is ook 'lijm'

Bedankt Monique! Was bang dat het te nat zou zijn voor de fondant of het marsepein, juist omdat ik er nergens iets over las ;-).

Groet,
Wendy

4

ja hoor wendy ook daar kan je mee lijmen, alleen zou ik bij je volgende bestelling wel tylose mee bestellen want het kost je bijna niets en dan krijg je doorzichtige lijm.
en als je wil gaan boetseren of omhoog gaan werken is het ideaal om je marsepein te verstevigen.

en je gebruikt daar ook water in net zoals met poedersuiker, maar je gebruikt maar zo weinig dat het echt geen kwaad kan!   succes met je eerste taartje, altijd leuk als het wat word!!!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

De platte tulp en misschien ook wel de schuimpjes (als ze boven op de taart gaan) kan je ook gewoon met water lijmen. Dan hoef je er niet eens poedersuiker door te doen.
Door het water lost de suiker in de tulp (ik neem nu even aan van snoep en dus suiker gemaakt) en de schuimpjes op waardoor het plakt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

De eerste taart staat in de oven (20cm) als proefje.
De rest doe ik vanavond....ben benieuwd!

Groetjes,
Wendy

Dag dames,

Ik heb nog even een nieuwe vraag ;-).

Ik heb onderstaand recept gekregen voor botercreme:

Botercr

8

Wordt dat niet veel te zoet? De meesten hier gebruiken altijd boter/poedersuiker in de verhouding 1:1, in jouw recept heb je dubbel poedersuiker...
Maar, wat je eigenlijke vraag betreft zul je aan de helft al meer dan genoeg hebben, de rest kun je natuurlijk ook nog invriezen!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...