Onderwerp: marsepeinvraag
zie op de webshop marsepein 1:3 en een soort 1:4 wat is het verschil?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepeinvraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
zie op de webshop marsepein 1:3 en een soort 1:4 wat is het verschil?
Ik zag het ook ja..ik denk dat het te maken heeft met de verhouding amandelen:suiker. Ik weet eerlijk gezegd niet wat beter is.
Dat is vreemd, eerst hadden ze alleen 1 op 3. Dat wil dus zeggen 1 deel amandelen op 3 delen suiker.
Misschien moet je de taartenshop gewoon even een mailtje sturen. Zij zullen het je vast wel kunnen uitleggen.
En vergeet niet het dan ook ons even uit te leggen
Het is de verhouding tussen 1 deel amandelen en 3 of 4 delen suiker. Ik ben alleen ook erg benieuwd naar de verwerking. Heb de recensies gelezen, maar de meningen daar verschillen nogal. Ik vind zelf de fun cakes marsepein wat plakkeriger dan de ouwe extra blanke. Maar ik vraag me nu dus af wat die 1:4 doet en wat de nieuwe extra blanke doet. Ik lees hier dus nog even mee!
Heb net nog even dit oude topic hierover bekeken:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=27518
Wat ik trouwens ook niet helemaal snap is hoe marsepein met meer suiker nou geler kan zijn dan marsepein met meer amandelen..... Ga nog even kijken naar de ingredienten en anders ga ik het toch even vragen aan de webshop...
*edit* : Hebbes: In de 1:4 zit als extra nog amandelolie toegevoegd. Dat zou de extra kleur en extra smaak dus kunnen verklaren.
***** Nu ben ik toch even in m'n kast gaan kijken welke ik nu eigenlijk heb en het staat er niet op, maar wel die amandelolie bij de ingredienten dus dat zal die 1:4 zijn..... En nu ben ik dus erg benieuwd hoe die nieuwe 1:3 verwerkt!!! Dus als iemand dat weet???
ik zal is gaan mailen want ik heb dit nog niet gezien op de shop tot gisteren dan.
ik heb tot nu toe alleen nog maar de 1;3 gebruikt en die vind ik heel lekker werken, en hij is witter dan de 1op4
ik snap er ook niets van want als ik bij de molen marsepein koop die 1op1 is dan is die weer een stuk geler!
1:3 is de 'oude' extra blanke. De 1:4 is de vernieuwde FunCakes. Die is bijna net zo blank als de extra blanke, dus logisch dat dat verschil weg is. Ik weet niet wanneer jij voor het laatst de blanke FunCakes hebt gezien Christol?
Ik werk al heel lang eigenlijk met FunCakes en moet zeggen dat de aanpassingen in het recept het alleen maar verbeterd hebben. De voorlaatste serie was nog een klein beetje te plakkerig naar m'n zin (handschoentjes of crisco hielpen wel, maar toch..), maar nu is-ie helemaal prima. Ok, de 1:3 is ietsie fijner van structuur, ik weet niet het fijne van de oorzaak daarvan, dat weten ze bij de webshop zelf ongetwijfeld wel te benoemen, maar ik ben prima tevreden met de 1:4
1:3 is de 'oude' extra blanke. De 1:4 is de vernieuwde FunCakes. Die is bijna net zo blank als de extra blanke, dus logisch dat dat verschil weg is. Ik weet niet wanneer jij voor het laatst de blanke FunCakes hebt gezien Christol?
Ik werk al heel lang eigenlijk met FunCakes en moet zeggen dat de aanpassingen in het recept het alleen maar verbeterd hebben. De voorlaatste serie was nog een klein beetje te plakkerig naar m'n zin (handschoentjes of crisco hielpen wel, maar toch..), maar nu is-ie helemaal prima. Ok, de 1:3 is ietsie fijner van structuur, ik weet niet het fijne van de oorzaak daarvan, dat weten ze bij de webshop zelf ongetwijfeld wel te benoemen, maar ik ben prima tevreden met de 1:4
Ik weet niet welk merk ik koop, maar ik gebruik altijd de marsepein van taart en decoratie, weet dus niet welk merk want dat staat er niet op. Een kennis gebruikt de 1;4 van funcakes en wij hebben ze naast elkaar gelegd en hij is wel iets geler dan de 1op3.
Maar als ik hem bij de molen haal is het echt geel zeg maar! dat is helemaal niet te doen.
Ik weet niet welk merk ik koop, maar ik gebruik altijd de marsepein van taart en decoratie, weet dus niet welk merk want dat staat er niet op. Een kennis gebruikt de 1;4 van funcakes en wij hebben ze naast elkaar gelegd en hij is wel iets geler dan de 1op3.
Maar als ik hem bij de molen haal is het echt geel zeg maar! dat is helemaal niet te doen.
Die gebruik ik ook, merk is Zeelandia. Dit staat bij de 14 kilo verpakking.
Bevalt me heel goed.
ik heb tot nu toe alleen nog maar de 1;3 gebruikt en die vind ik heel lekker werken, en hij is witter dan de 1op4
ik snap er ook niets van want als ik bij de molen marsepein koop die 1op1 is dan is die weer een stuk geler!
1 op 1 is evenveel amandelen als suiker, dus dan wordt het gewoon geler door meer amandelen. Heerlijk!!! Alleen inderdaad niet te verwerken. Je zou er misschien iets simpels van kunnen boetseren. Of als vulling voor bonbons gebruiken.
1:3 is de 'oude' extra blanke. De 1:4 is de vernieuwde FunCakes. Die is bijna net zo blank als de extra blanke, dus logisch dat dat verschil weg is.
Op de plaatjes in de hebshop is er behoorlijk kleurverschil te zien. Maar als ik jou begrijp dan is dat kleurverschil een stuk minder????? Misschien zijn het nog oude foto's dan....
ik heb het besteld, en had hiervoor 1:3 dus ik ben benieuwd ik zal het laten weten
Op de plaatjes in de hebshop is er behoorlijk kleurverschil te zien. Maar als ik jou begrijp dan is dat kleurverschil een stuk minder????? Misschien zijn het nog oude foto's dan....
Klopt
(dus dat wordt of nieuwe foto's maken voor Inge, of voor mij Photoshopwerk )
oke ik snap hem. dan ga ik 1:4 ook is bestellen hopen op minder plakwerk.
Omdat het kleurverschil niet meer te zien is, want de extra blank en de gewone blanke zijn nagenoeg dezelfde kleur, hebben we besloten het verschil aan te melden met 1:3 of 1:4. Inderdaad betekent het dat bij de een op 1 het amandeldeel is en 3 of 4 het suikerdeel. In percentages is het echt maar een klein verschil, de 1 op 3 bevat 25% Amandelen, de 1 op 4 bevat 20% amandelen. Doordat amandelen een duur bestanddeel zijn, kunnen we de 1 op 4 dus goedkoper verkopen dan de 1 op 3 marsepein. Maar omdat voorkeur nu eenmaal verschilt, houden we beide soorten gewoon in de webshop te koop, alleen hebben we in de 1 op 4 meer keuze in hoeveelheden.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Groetjes, Inge
ik snap hem nu helemaal
Is de smaak ook anders??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepeinvraag