1

Onderwerp: blauwe kleurspoeling

Hoi dames!
Ik heb zojuist blauwe kleurspoeling voor de cake gehaald ;)
Mijn moeder is nogal gek op de kleur blauw dus wil haar verjaardagstaart van haver tot gort blauw maken.
vraag 1) Heb je veel kleurstof nodig ervan?
vraag 2) moet je de hoeveelheid kleurstof in mindering brengen op de melk, of is dit gewoon extra?

ik hoor graag!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

2

Re: blauwe kleurspoeling

wat voor kleurstof heb je? als je een paste hebt dan heb je veel minder nodig dan wanneer je de vloiebare hebt. Het ligt ook aan de hoeveelheid beslag je hebt enz. Moeilijk aan te geven.

hier heb je niet veel aan, maar misschien iemand anders wel

3

zal het niet groenig worden in het beslag??? ik kan je helaas niet helpen....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Ik heb hiervoor speciaal vloeibaar gehaald. Vind het eerlijk gezegd zonde om mijn Wilton kleurstof hiervoor te gebruiken.

En hoeveelheid beslag, dat wordt nogal wat denk ik. Ik wil een stapeltje maken voor haar.

5

ja, die kans heb je natuurlijk ook nog ja...
gelig beslag met blauw wordt groen. Dan moet het hele flesje er maar door, hahah!

6

ik zou eerst een klein boltaartje proberen anders?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

Ik dacht toen ik geel banketbakkersroom blauw wilde maken ook dat het groen zou worden, maar dat viel me toch wel heel erg mee!! Ik zou er gewoon beetje bij beetje in doen, dan zie je het vanzelf!

Amor Vincit Omnia

Als ik mijn beslag wil kleuren gebruik ik gewoon mijn kleuren die ik ook voor mn marsepein gebruik.  Bij blauw wist ik ook niet zeker of t zou lukken maar ik had maar een paar druppels nodig. Als je m uit de oven haalt lijkt je kleur waarschijnlijk wel verkeerd maar zodra je m doorsnijd zie je dat je kleur van binnen heel helder is ik denk dat dat komt doordat je het verwarmt?!

Hier even een voorbeeldje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDOBVJAK.jpg   

hoop dat dit een beetje helpt,

groetjes

9

je hebt idd maar een paar druppeltjes nodig. dus je had je gewone wilton potje wel kunnen gebruiken. maar een flesje is makkelijker. tijdens het mixen gewoon erin laten druppelen. dan zie je gauw genoeg wanneer je genoeg hebt. dus zeker niet het hele flesje erin hoor! ik doe het heel vaak namelijk, het biscuit kleuren.

10

Thanx dames, voor de tips!