1

Onderwerp: Yes, ik heb de Kenwood KM264!

Na lang sparen, en ontstoken pezen van het gebruik van de handmixer ;( heb ik me nu maar verwend met de Kenwood KM264, net voor de planning van 2 bruiloften leek me dit wel een goed tijdstip ;)

Het mixen van de ccmix ging perfect en ze werden gelijk hoger dacht ik...

Nu ga ik vanaaf de roomcreme vast voorbereiden voor de komende bestellingen...
Maar mag ik de garde nu wel of niet gebruiken voor de room(boter)creme met de mix van de shop?
In de handleiding staat nl niet met boter...? Mja om het nu met de K-klopper te doen...
(Oh ja en kan ik de bokkepootjesroomcreme ook van tevoren bereiden of gaat het crunchygedeelte er dan vanaf?)

En toen ik nog met de handmixer mixte moest ik vaak iets meer gebruiken dan voorgeschreven stond in de biscuit tabellen van de shop om toch de gewenste hoogte te krijgen... Moet ik dat nu ook nog doen of is jullie ervaring dat de biscuit nu de pan uitrijst?

Ik hoor graag de ervaring van jullie Kennie gebruikers?

Mmm das pas lekker!

2

Re: Yes, ik heb de Kenwood KM264!

Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje! Dat wordt lang bak plezier!

Ik zou persoonlijk de gaarde niet gebruiken, ik heb de pattissier en ben gewoon bang dat ie kapot zal gaan als je daarmee botercreme maakt. Ik gebruik de gaarde alleen voor slagroom of dunne dingen mee te kloppen. Ik gebruik de K-Klopper eigenlijk voor alles.

Ik kan je wel een tip geven voor de bokkenpootjes creme.
Ik roer het niet meer door de mix heen. Ik doe een laagje creme, dan een laagje verkruimeld bokkenpootjes. En dan op de onderkant van de biscuit die erbovenop komt, ook een laag creme.
Je krijgt dan als volgt - biscuit, creme, bokkepootjes, creme, biscuit.
Hoop dat het een beetje te volgen is.

Want op deze manier, als ik wat overhoudt, is het gewoon creme, en niet bokkepootjescreme. En kan ik het weer voor iets andere gebruiken.

:thumb: success!

Groetjes Tweety!

Leuk h

'I love it when a cake comes together'

4

heerlijk h

Groetjes, Dorothea.

5

Ik heb deze ook aangeschaft in Dec 2008. Was toen in de aanbieding.
Helaas heb ik er nu minder goede ervaringen mee.
De biscuit mix met de draadgardes en de botercreme met de k klopper. Gaat prima hoor.
Hoop dat jij er meer plezier ervan zult hebben!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

6

Hallo, ik kan misschien een km264 overnemen. Wel of geen goed idee, tweedehands?"Ze"  zegt dat ze 'm maar een paar keer gebruikt heeft en wil er toch nog 125,- voor hebben. Ik vind 't veel geld, paar tientjes erbij en ik kan op internet een nieuwe kopen. (nou ja, 7 tientjes erbij... ;-) )

Wel of niet doen, tweedehands en voor hoeveel dan?

Sta in dubio!

Laat maar 's horen wat jullie er van vinden!

Dank je wel!

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

7

Ik heb sinds kort ook een KM 264 en heb er gisteren weer biscuitmix mee gemaakt. Hij wordt echt gigahoog in de oven dus daar moet je wel even op letten. Mijn biscuits zijn nu gelijk veel mooier en luchtiger.
Botercreme heb ik er ook al een keer mee gemaakt en door wat ik hier op het forum heb gelezen heb ik dat niet met de garde maar met de K-klopper gedaan. Dat ging ook prima. Lekker 10 minuten op vol vermogen laten draaien en je krijgt een heerlijk luchtige creme. Het enige nadeel vind ik dat ie wel veel herrie maakt.
Voor degenen die hem nog aan willen schaffen. Ik vond bij electrokoopjes.nl de goedkoopste uitvoering.

Miranda

8

Ik heb hem ook sinds 2 maandjes en ben heel erg tevreden! Maar ik had niet zoals die anderen dat mijn kapsels ineens veel hoger werden (en daar had ik eigenlijk wel op gerekend) maar ze zijn goed zoals ze zijn hoor!
De bokkepootjes? Geen idee, heb ik nog nooit gedaan. Die kom ik wel bij jou proeven hahaha....

groetjes Syl

9

Ik heb hem sinds enekle weken ook. Alleen als ik bv. koekjesdeeg maak, gaat de "kop" (die je omhoog kunt doen, om de gardes te wisselen) op en neer. Hebben jullie dat ook? En de eerste paar keer dat ik hem heb gebruikt, kwam er een beetje een rare lucht vanaf. Verder vind ik het een geweldig apparaat, ik gebruik hem bijna elke dag, smoothies maken, sinaasappels persen, enz., heerlijk!!!
Ik wil hem nu al niet meer kwijt!

Groetjes, Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

10

H

11 Laatst bewerkt door Mamalies (28-04-2009 21:14)

Volgens mij ben ik ook de blije eigenaresse van de (tweedehandse) KM264.
Is een half jaar oud, met aankoopbewijs, dvd, boekjes en alle toebehoren erbij.
Volgens de verkoopster slechts hooguit 8 x gebruikt....
Pfff, heb er rode konen van, zo'n impulskaankoop!
Maar toen ik vanavond met m'n handmixer de Vanilla Frosting van de red velvet CCtjes stond te roeren, toen wist ik 't zeker... Die handmixer is pass

12

Mariska, Miranda: zie het volgende stukje uit de gebruiksaanwijzing:

belangrijk ? Het is normaal dat de mengkop beweegt wanneer u de
processor zwaar belast, zoals bij het bereiden van
brooddeeg.

13

hoi mamalies, ik had wel zoiets gelezen in de gebruiksaanwijzing (ik heb hem echt gelezen, goed he?), maar wilde het toch nog even bij jullie navragen of jullie het ook al een keer meegemaakt hadden. Ik werd al een beetje bang dat het apparaat waar ik zolang over gedubt heb om te kopen, een miskoop was. Ik ben er echt heel blij mee, ben alleen dan weer zo onzeker als er zoiets gebeurt, stom he?
Maar ik ben blij dat het niet aan mij ligt, en gebruik het masjientje met veel plezier!!

Groetjes, Mariska.

14

Hoi Mariska! Mooi dat je er zoveel plezier van hebt! Ik heb 'm nog niet eens, hahahaha! Heb alleen de online gebruiksaanwijzing erbij gepakt om te kijken welke onderelen er allemaal bij horen. Ik heb 'm namelijk 2- hands op Marktplaats gekocht en wil gewoon zeker zijn dat alles erbij zit als ik 'm ga ophalen (volgende week pas, jammer!) Messen, spatscherm, fruitpers etc. etc Je kan nooit zeker genoeg weten op 't moment dat je bij een vreemde in de keuken staat en moet betalen, toch?

Maar goed, toen heb ik me even verdiept in de handleiding en toen kwam ik dat zinneje tegen!

Ik hoop ook dat ik geen miskoop heb gedaan

15

Hoi Mamalies,

ik gebruik hem bijna elke dag, maar dan vooral om vruchtensappen te maken, of smoothies, jammie!!! Zelfs koekjesdeeg lukt, alleen dus met bewegende kop...
Ik vind het een heel gemak, alleen als er boter in een recept moet, klop ik eerst de boter smeuig, dan de suiker erbij, dan eieren, en dan bloem, bv. Bij een recept staat dat alles er in 1 keer in moet, maar dat lukt bij mij dus niet. Dan word alle boter naar boven geduwd, en vliegt alle bloem door de keuken.
Kortom, je zult er heeeeeel blij mee zijn, dat weet ik zeker!!
Veel succes ermee, groetjes Mariska.

16

JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb hem!!!!!
En wat een doos vol!
Het is m'n verjaardagskado en ik voel me nu al jarig (eigenlijk overmorgen pas, hahaha!) want er blijven maar spullen uit die doos komen! En veel nog helemaal nieuw, niet uitgepakt, CD-ROM nog niet geopend... Super, en dat van Marktplaats! Moest er een eindje voor rijden (2x65km) maar dan heb je ook wat!
De eitjes liggen in handwarm water en dan gaat straks m'n eerste biscuit de Kennie in!!!!
Samen met vriendin gisteren voor haar de Patissier bij de Makro gehaald, ook mooi!

17

heel veel plezier ermee!

Groetjes, Dorothea.

18

Ik heb em ook en nog altijd zeer tevreden!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

19

Heel veel plezier met die Kennie! Ik kan echt niet meer zonder, maar aan alles wat goed is raak je ook snel gehecht.