1 Laatst bewerkt door Annelies (30-03-2009 15:29)

Onderwerp: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

Ik wil graag rozen maken (van flower-paste) die een diepe donkerrode kleur hebben.

Heb inmiddels mijn halve potje Wilton Red-Red leeg en daar wat (tipje) bruin doorheen gedaan, vervolgens met de poedervorm er door, maar heb nog steeds niet de kleur die ik wil.

Vanuit de rode marsepein werken vind ik geen optie, in verband met het heel dun uitrollen en werken van de rozenblaadjes.

Heeft iemand een tip voor mij??

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

Volgens mijn nichtje: een klein beetje blauw en een klein beetje geel bij rood doen, geeft bordeaux.

Men zegt wel: "Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?".

3

Re: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

Ik gebruik voor diep rood altijd rood+een tipje donker paars

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

4

Re: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

eh... dusten dus! Met een mooie donkerrode kleur, of ook zelf mengen. Voordeel is dat je paste  niet zo plakkerig wordt van al die kleurgel.
Na het dusten de bloemetjes even vlug door de stoom en de roosjes weer laten drogen.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Re: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

Niet dat ik het met flowerpaste heb geprobeerd (dat zou ik idd ook dusten dan eigenlijk), maar als je de rood van Sugarflair (Red extra) gebruikt met een ietsiepietsie zwart en/of een piepie donkerblauw, dan wordt het waanzinnig mooi diep rood. En sugarflair is ook een veel dikkere pasta dan Wilton, dus misschien dat het wel lukt met flowerpaste.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

Heel erg bedankt voor alle tips!
Dusten lijkt me geen optie, omdat je niet meer tussen de middenblaadjes kunt komen....
Ik heb inmiddels de Red extra van Sugarflair in de webwinkel op mijn verlanglijstje gezet!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Re: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

Annelies schreef:

Heel erg bedankt voor alle tips!
Dusten lijkt me geen optie, omdat je niet meer tussen de middenblaadjes kunt komen....

Nou dat lukt toch behoorlijk hoor, met een kwastje kom je toch een heel eind tussen de blaadjes en als de basisikleur al rood zie je daar niet veel van. Je kunt ook de blaadjes nog afzonderlijk dusten.
Ben benieuwd of je je flower paste nog goed kunt gebruiken als er al veel kleurstof door zit? Ben bang dat het erg plakkerig wordt?

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

Re: Hoe krijg ik een diep-donkerrode kleur....?

Lieselotte, ik doe mijn flower paste zowel kleuren met de gel als met de poedervorm.
Dit om plakken c.q. te droog worden te voorkomen.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips: jullie zijn geweldig en helpen mij elke keer weer een eindje op weg....

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."