1

Onderwerp: paar vraagjes over het afsmeren en vulling

ik wil de taart vullen met bokkenpootjes vulling, maar kan ik daarbij bijv jam gebruiken voor de 2e laag. mijn man vind botercreme niet lekker dus met wat zou ik het kunnen afsmeren? met abrikozen jam? kan dat?

hoop dat jullie me kunnen helpen

2

Re: paar vraagjes over het afsmeren en vulling

Dat kan heel goed.....
je moet hem wel even zeven.....zodat hij zonder velletjes is....
Beetje opwarmen en dan zeven....

Succes....

3

bedankt voor je snelle reactie. de 2e laag kan ik dus vullen met abrikozenjam en afsmeren ook met abrikozenjam.

4 Laatst bewerkt door marliesb (30-03-2009 12:50)

Yes dat kan heel goed.....;)
Hier houden ze ook niet zo van die botercreme, dus ik doe ook heel veel met abrikozenjam....

5

ok bedankt voor de info gaat het strakjes proberen

6 Laatst bewerkt door Ottolien (30-03-2009 15:53)

Bij het verwarmen van de abrikozenjam is het wel handig om een klein beetje water toe te voegen, anders wordt de jam zo dik en plakkerig. Je smeert het dunner met een klein beetje water. :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ik hou zelf ook niet van botercreme...maar dan moet je cht de mix proberen en dan luchtig kloppen en met een lekkere smaak erdoor..is tie echt superlekker...... bv chocolade of caramel bij de bokkepootjes vulling is echt jammieeeeee

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

8

conny4u schreef:

Ik hou zelf ook niet van botercreme...maar dan moet je cht de mix proberen en dan luchtig kloppen en met een lekkere smaak erdoor..is tie echt superlekker...... bv chocolade of caramel bij de bokkepootjes vulling is echt jammieeeeee

Maar met deze mix heb je ook kans dat de fondant/marsepein gaat smelten. Met de abrikozenjam speel je op zeker!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

conny4u schreef:

ik heb de mix van de shop, maar ook die vind mijn man niet lekker.
ik wel maar kan moeilijk de hele taart in me eentje opeten.hihi
ga het volgende keer met botercreme en choco proberen. bedankt voor de tip

10

Ottolien schreef:

Bij het verwarmen van de abrikozenjam is het wel handig om een klein beetje water toe te voegen, anders wordt de jam zo dik en plakkerig. Je smeert het dunner met een klein beetje water. :+

aah bedankt voor de tip, maar lees je reactie nu pas. volgende keer beter.

hij was trouwens erg lekker

11

Ottolien schreef:
conny4u schreef:

Maar met deze mix heb je ook kans dat de fondant/marsepein gaat smelten. Met de abrikozenjam speel je op zeker!

Ik neem minder vloeistof dan voorgeschreven (125 ipv 200 ml) en dat gaat goed. Tip van een mede-bakster!