1

Onderwerp: Cupcakes "vettig" aan de onderkant?

Ik heb vaak met cupcakes dat ze aan de onderkant (van het papiertje) een beetje vettig zijn. Soms zit er zelfs wat goudgeel spul onderin de bakvorm. Maakt niet uit welke bakvorm of welke papieren vormpjes ik gebruik. Iemand een idee waar dit door komt?

2

Re: Cupcakes "vettig" aan de onderkant?

Misschien gebruik je iets teveel boter? Het klinkt nl. als boter dat door het papiertje heen lekt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Dat heb ik ook altijd. Inderdaad ook dat mijn bakblik gelig ziet. Maar aangezien iedereen mijn cupcakes erg lekker vindt, maar ik me er maar niet druk om. Maar toch vraag ik me ook regelmatig af hoe ik dit kan voorkomen.

4

Dat heb ik dus ook, de smaak is prima. Ik gebruik altijd vloeibare boter, zou het daar aan liggen?

5

Hallo,

ik gebruik altijd vaste boter, maar ik heb het ook wel eens !
Maar niet bij elke papieren vorm, eigenlijk, het ligt eraan.

Misschien moeten we ze nog sneller uit de vorm halen ?

6

Ik heb het inderdaad ook wel eens. De papiertjes blijven wel goed plakken maar ze zijn wel vettig, recept is gewoon van de webshop dus aan de hoeveelheid boter kan het (als het goed is) niet liggen.

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

Ik had het de laatste keer ook en ik had gewoon cakemix gebruikt,goedkope van perfekt.

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

8

Ik gebruik geen mix, gebruik roomboter voor mijn cc's. Met de recipe die ik gebruik kan er 24 cc's gemaakt worden. De eerste lading is vet vrij, de 2e lading niet, wel gebruik ik een andere schone bakblik.
Ik haal ze ook gelijk uit de blik zodra ze klaar zijn. Dan drogen ze nog op ;)

Groetjes Tweety!

9

Tweety1974 schreef:

Ik gebruik geen mix, gebruik roomboter voor mijn cc's. Met de recipe die ik gebruik kan er 24 cc's gemaakt worden. De eerste lading is vet vrij, de 2e lading niet, wel gebruik ik een andere schone bakblik.
Ik haal ze ook gelijk uit de blik zodra ze klaar zijn. Dan drogen ze nog op ;)

Dat doe ik inderdaad ook... Ik haal ze meteen uit het blik en zet ze op een rooster! Dan kan de onderkant ook goed opdrogen.
Succes !

10

De tip van de taartrooster ga ik eens proberen.
Bedankt.

11

dat heb ik de vorige keer ook gedaan, gelijk op een rooster zetten. maar toch was het echt vet. heb de cc mix van de webshop gebruikt.
zelfs lag er een laagje vet onderin mijn bakvorm! dat heb ik met gewone cakemix nog nooit gehad!