1

Onderwerp: Bekleden maar dan met iets minder suiker gehalte?

Is er een mogelijkheid om koekjes/cupcakes te versieren zonder daarbij heel veel suiker te gebruiken?
De marsepein, fondant en glazuur is eigenlijk allemaal veels te zoet voor mijn dochtertje van 2 jaar.

Wie heeft er de gouden tip??

Bedankt alvast!

2

Re: Bekleden maar dan met iets minder suiker gehalte?

Vindt zij het te zoet of vind jij het te veel suiker? Je zou misschien botercreme kunnen maken met fructose? Is minstens zo zoet maar zijn langzame koolhydraten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik geef mij kids (bijna 2 en 3 jaar) zelf gemaakt koekjes zonder ze te bekleden
en voor cupcakes toefjes van botercreme met een saroma smaakje (ja toch heel zoet) of toefjes van een dikkere type vulling.  een beetje suiker kan geen kwaad maar ja ze mogen niet de hele dag snoepen.. en ze krijgen eigenlijk nooit zoete drinken en zo.

4

Wat voor dikkere type vulling gebruik je dan voor toefjes?

Je zou wat kleurstof door het deeg kunnen doen, voor het bakken, en zo toch eens iets anders te krijgen..

5

opgeklopt ganache en zo... heb ook eens banaanvulling gemaakt de was een beetje te dik geworden (teveel gelatine oops :S ) en heb een beetje op cupcakes gedaan. maar cupcakes hier wordt bijna gelijk opgegeten.  Ik weet niet hoe dat zou gaan als ze een langere tijd zit.

6 Laatst bewerkt door kiwi (30-03-2009 20:31)

Je zou aangevette slagroom kunnen proberen en dan ietsje suiker erdoor of wat jam, of vers fruit pureren.
Dan heb je wel minder zoet, maar dat word weer opgeheven door de hoeveelheid claorie