1

Onderwerp: hoe groot zijn jullie cupcakes?

stomme vraag misschien, maar aangezien ik nog met net met cupcakes begonnen ben stel ik toch maar deze vraag.
de cupcakes die ik van de week gemaakt heb, die waren gemaakt in de vormen van de xenos (siliconen van 6 stuks per vorm)
maar omdat ik er meer tegelijk wilde bakken, en ze die vormen niet meer hadden hier bij de xeonos, heb ik toch nog 2 bakblikken van elk 12 stuks bijgekocht. maar na het bakken bleven ze echter kleiner dan die ik eerder gebakken had terwijl ik toch dezelfde papiertjes had gebruikt.... na ff opmeten blijkt nu dat de siliconen vorm van de xenos de bovenkant 7,5 cm meet en de metalen bakblikken 6,5 cm. de onderkanten meten resp. 5,5 cm en 5 cm. nu zijn die kleinere best lief hoor, maar die grote vind ik net iets meer aanzien hebben. letterlijk gezien dan ;)
dus mijn vraag is, welke grootte gebruiken jullie met meest?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: hoe groot zijn jullie cupcakes?

haha ja ik snap daar ook niks van, ik heb nu 7 verschillende soorten papiertjes waarvan ze in 4 verschillende maten zijn en waarvan er 0 (!) in mn muffin bakvorm passen dus ik weet het ook niet, ik gebruik ze allemaal maar dan zonder mn bakvorm gewoon dubbele papiertjes op de bakplaat

3

Ik gebruik de grotere vormen x6 (Blo**er) voor trouwfeesten (volwassenen) Xenos iets kleinere bakblikken x12 voor de kids, vaak is dat een bestelling van 12 of 24 dus das makkelijk in een keer klaar... De klant ziet het ervschil toch niet. tenzij dat ze door elkaar zitten dan is het pas duidelijk!

Mmm das pas lekker!

4

Ik heb de bakvormen van de Action (blauw siliconen).
Hierin passen de standaard cupcakes vormpjes.
De afmetingen weet ik niet, maar ik vind ze groot genoeg.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.