1

Onderwerp: Zomaar om te oefenen

http://i41.tinypic.com/nb5ish.jpg

dit is mijn vierde taartje. Dus ben nog steeds bezig om er handigheid in te krijgen.
Het was eigenlijk de bedoeling om er meer bloemen op te maken en ook roosjes (had de wilton set net in huis), maar wegens tijdgebrek is het hier bij gebleven...
Vind hem zelf wel heel snoezig!

De vulling was botercreme met praline pasta erdoorheen (erg lekker) en ganache. Maar die vonden we te machtig. Was ook hard geworden wat niet de bedoeling is lijkt me?

Nog even een vraagje. Hoe dun rol je marsepein uit? Tot nu toe is het ongeveer 4-5 mm dik. Als we hem aansnijden lijkt me dat soms nog erg dik?

Bedankt voor het kijken!

Groetjes Sandra

2

Re: Zomaar om te oefenen

Je hebt goed geoefend, wat is te taart mooi strak zeg :thumb:

3

ja tot nu toe zijn ze allemaal strak maar ik vermoed dat ik mijn marsepein nog te dik houd? Kapels zijn ook wel mooi hoor. Geen hobbels en bobbels!

4

heel leuk

5

mooi strak bekleed hoor!
Ganache wordt volgens mij altijd wel wat stevig of hard, over een taart hard het ook uit.

6

Leukie!! :Y

Gewoon elke keer 1 mm dunner uitrollen net zo lang tot jij denkt ; JAAA!!!! :)

7

Ziet er echt leuk uit hoor!
Als ik ganache als vulling gebruik, klop ik het altijd op. Dan blijft het lekker zacht, net als mousse. Maar wel machtig inderdaad.
Het hangt echt van jezelf af hpe dik je de marsepein uit wil rollen. Persoonlijk rol ik het dun uit, maar niet te dun dat het makkelijk gaat scheuren. Ik hou niet van marsepein, maar man en dochter wel ..
oefenen baart kunst ;)

Groetjes Tweety!

8

Leuk taartje!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

9

Mooi!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

10

Een leuke taart!!

Ganache hoort niet hard te worden, het blijft altijd te "snijden" Als ik ganache als vulling gebruik, dan gebruik ik trouwens wel een andere verhouding. 200 cc slagroom met 150 gr pure chocolade.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

Heel mooi taartje !!!

Groetjes, Conny

12

Heel mooi!