1

Onderwerp: Luxevullingen.........

Ik hoor zo soms eens over luxevullingen, wat verstaan jullie onder luxevulling en welke zijn deze dan .....en is de fondant ook bestend tegen deze vullingen, gaat die niet smelten?????????? Veel vragen h

Vele en lieve groetjes Nicole

2

Re: Luxevullingen.........

Champagencreme, Baileyscreme, eigenlijk alle cremes waarbij je het (goedkope) water door (dure) drank vervangt.
Dat is denk ik alles wat IK onder luxe vulling versta, verder valt alles bij mij onder standaard. Maar dit is natuurlijk sleschts mijn mening :+

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik vind verse aardbeien, frambozen etc ook wel luxe... is toch weer stukkie duurder dan een laagje jam en ook meer werk, door schoonmaken en snijden. En wat Carin zegt de cremes die je met andere drank aanmaakt dan water.

In principe kan elke vulling met fondant zo lang je maar bij 'natte' vullingen een dijkje spuit met botercreme waardoor de vulling en fondant elkaar niet raken.

4

Ik vind een bavarois of mousse ook wel een luxe vulling.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Ja, en de botercreme van de webshop is toch ook een stuk luxer dan gewoon boter met suiker :lol:
En vlaaivulling is weer luxer dan jam ;)

6

TaartJo schreef:

cremes die je met andere drank aanmaakt dan water.

En daar heb ik even een vraagje over. Ik gebruik geen mixen, hoe los je dit dan op? Gewoon bc maken en drank naar smaak toevoegen?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

7 Laatst bewerkt door Marlies-d (29-03-2009 11:26)

ging niet helemaal goed

Groetjes Marlies

8

Ik doe door mijn botercreme vaak ook een eetlepel vanilleessence dus zou je die eetlepel wel toe kunnen voegen. Niet teveel anders word het te nat en gaat je fondant smelten.

Je kan wellicht ook tremperen met de drank of het door je botercreme doen en daarmee alleen vullen en niet afsmeren.

Groetjes Marlies