1

Onderwerp: fondant recept

hallo allemaal,

ik heb  overal gekeken en er zijn verschillende fondant recept. ( ook mmf is welkom)
kunnen jullie deze hier plaatsen met welke je normaal gesproken gebruikt?
graag wil ik een paar proberen en zien welke het beste werkt.

alvast bedankt

Be in love with what you have

2

Re: fondant recept

Heb je al hiernaast gekeken aan de linkerkant?

<----------------------------------
Daar onder recepten - bij bekleden zijn aantal recepten aanwezig voor fondant, ganache, marshmellow fondant.

:thumb: success!

Groetjes Tweety!

3

super bedankt tweety..ik had dat nog niet zo goed uitgevogeld

Be in love with what you have

4

Graag gedaan ;)

Groetjes Tweety!

5

Nou staat er bij die fondant recepten gylatinepoeder!! Kan ik ook blaadjes gebruiken? Zo nee waar haal ik zo snel poeder vandaan? Ik heb het morgen nodig:$

groetjes Lin

6

cakescanada.com/HowTo/MMF_Instructions.pdf alleen met www ervoor dan heb je een uitleg over makkelijk fondant maken

7

Ja maar ik wil gewone fondant...

8

Ik heb het recept op de site gevolgd van fondant 1 maarre...
Helaas hartstikke mislukt:(
Ik weet echt niet wat ik fout heb gedaan... Iemand tips?

9

Lindy-Lu schreef:

Ik heb het recept op de site gevolgd van fondant 1 maarre...
Helaas hartstikke mislukt:(
Ik weet echt niet wat ik fout heb gedaan... Iemand tips?

Als je iets duidelijker omschrijft wat er dan precies is mislukt, is er hopelijk iemand die je antwoord kan geven.............nu is het lastig een beeld te vormen...........

10

Nou ik heb gewoon het recept gevolgd. En ben beetje bij beetje suikerbakkerspoeder toe gaan voegen totdat ik een pasta kreeg en het steeds zwaarder werd. En toen heb ik de pasta uit mijn pannetje gehaald en ben gaan kneden met steeds wat poeder erbij maar het lukte me niet om het tot 1 geheel te krijgen... Het werd kruimelig en de poeder plakte niet meer... Duidelijker kan ik het niet omschrijven... Dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

11

Lindy-Lu schreef:

Nou staat er bij die fondant recepten gylatinepoeder!! Kan ik ook blaadjes gebruiken? Zo nee waar haal ik zo snel poeder vandaan? Ik heb het morgen nodig:$

groetjes Lin

Bij de chinese toko's, daar heb ik die doosjes ook gekocht.

groetjes van Ann

12

Lindy-Lu schreef:

Nou ik heb gewoon het recept gevolgd. En ben beetje bij beetje suikerbakkerspoeder toe gaan voegen totdat ik een pasta kreeg en het steeds zwaarder werd. En toen heb ik de pasta uit mijn pannetje gehaald en ben gaan kneden met steeds wat poeder erbij maar het lukte me niet om het tot 1 geheel te krijgen... Het werd kruimelig en de poeder plakte niet meer... Duidelijker kan ik het niet omschrijven... Dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

En alle ingrediënten uit het recept precies gevolgd?
Klinkt alsof je te weinig vloeistof erbij had, waardoor het droog en kruimelig werd............

Misschien als beginner handig om fondant kant en klaar te kopen of de marshmellow-variant als eerste maken............is een stuk eenvoudiger..

13

Yep de volgende keer pak ik de mmf variant!!!
Ik heb hem lekker op een koele plek laten rusten (ingepakt in keukenplastic en in een luchtdichte trommel) maar geen succes het is nu een plakkerige pasta geworden...
Is niet de bedoeling neem ik aan?!!

14

Het is beste moeilijk om een goed fondant zelf te maken. Ik heb het in mijn begin periode regelmatig geprobeerd. Heb het toen wel kunne gebruiken, maar ging nooit echt gemakkelijk!
mmf is dan weer makkelijker! (ik heb een howto op mijn website mocht je geinteresseerd zijn)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

15

op tros.nl/cupcakecup vind je ook allerlei recepten. als je naar uitzendingen gaat en dan naar de aflevering van 15 december 2012 gaat. hebben ze een filmpje over hoe je fondant maakt. het ziet er goed uit!

groetjes.

16

op tros.nl/cupcakecup vind je ook allerlei recepten. als je naar uitzendingen gaat en dan naar de aflevering van 15 december 2012 gaat. hebben ze een filmpje over hoe je fondant maakt. het ziet er goed uit!

groetjes.