1

Onderwerp: Hoe lang in de oven?

Ha medebaksters,

Hoe lang is de baktijd als ik mijn biscuit (26 cm springvorm) bak met verhoogde bakrand? Ik doe er dan ipv 250 gr mix 375 gr. in.
Na 35 min. was hij nog niet gaar!

2

Re: Hoe lang in de oven?

ik doe die altijd 50 minuten!

3

Ligt heel erg aan je oven. Gewoon elke 5 min. prikken tot hij er droog uitkomt. Voor de volgende taart weet je dan dat je bv. pas na 50 min. hoef te prikken.

4

witje75 schreef:

Ligt heel erg aan je oven. Gewoon elke 5 min. prikken tot hij er droog uitkomt. Voor de volgende taart weet je dan dat je bv. pas na 50 min. hoef te prikken.

Zo doe ik het ook altijd.

5

Ik doe altijd 40 min, op 175 graden...
Heb een electrische oven...

6

Ik heb de laatste tijd een ambetant probleem met mijn biscuits.

Ik gebruik mix van Aveve en voor mijn 30x30 taart een dubbele portie= 660 gr. mix, 10 eieren en 70 gr. water.

Nu ze komen zoals altijd mooi hoog op maar de bodem lijkt nooit gaar en voelt dik en nogal raar aan (eens ze uit het bakblik komen). Ik heb geen flauw idee wat ik anders doe dan vroeger.

Ik bak op 160 gr. en ze staan er 1 u tot 1u30 in. Als ik erin prik komt het er droog uit dus lijkt mij gaar.

Heb een opdracht voor zondag en ben nu al aan de tweede baksessie maar het blijft een oneetbare bodem.

Iemand een ideetje?

Bedankt

7 Laatst bewerkt door christol (27-03-2009 10:45)

ik doe 660 gram en 10 eieren op 175 graden en ongeveer 40 minuten en gaat altijd goed, misschien ligt het aan de mix, ik gebruik altijd de luxe bakmix

en ik prik nooit maar leg mijn hand zachtjes op de taart terwijl die nog in de oven staat (pas op voor verbranden) en als ik voel dat er speling in zit tussen de bovenkant en dat wat hard aanvoelt zeg maar blijft hij nog even staan, zodra hij stevig voelt en niet in te drukken dan is hij gaar

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

50 minuten vind ik wel lang, gisteren een taart van 30 cm met 450gram mix in 40 minuten gaar. Dus ik denk dat het eerder aan je type oven cq temperatuur ligt dan aan je mix.
Ik bak in een electrische oven met conventionele stand: boven & onderwarmte, trapsgewijs vanaf 140[sup]o[/sup]C

En ik prik ook niet, ik voel of-ie veert :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Maar bovenaan veert hij altijd en de bovenste helft is ook altijd goed, maar het is onderaan dat het de laatste tijd misloopt.
Vroeger had ik dit probleem niet.

Ik bak ook in een elektrische oven met boven en onderwarmte.

Ik zal het nog maar eens proberen en nu stilaan mijn temp. opdrijven.

Groetjes

10

doet je onderwarmte het van je oven nog wel goed? als je altijd mooie kapsels had met die oven en de onderkant nu problemen oplevert zou ik dat eens controleren

11

Eens met Christol :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Marianne schreef:

Eens met Christol :Y

thanks marianne :Y