1

Onderwerp: hoeveel marsepein/fondant heb ik nodig

Hoi dames,

Het is weer zover dochterlief is bijna jarig, en ik ga voor de eerste keer een taart maken met marsepein/fondant ik ben er nog niet over uit, omdat ik niet weet wat het makkelijkste is of lekkerder...

Ik wil via de shop een vorm kopen en die is 25 bij 25 + 5cm alleen vroeg ik me af hoeveel marsepein/fondant ik nodig heb, ik wil een teletubbie puzzel erop gaan doen..
Maar hoeveel ik nodig heb geen idee, is 250gr genoeg van alle kleuren voor de puzzel en 1kg voor de hele taart??...

Hoop snel reactie te krijgen..

liefs mij

2

Re: hoeveel marsepein/fondant heb ik nodig

voor de taart heb je een ons of 6 nodig en voor de puzzel zal het samen om een paar honderd gram gaan

3 Laatst bewerkt door MotherToBe (27-03-2009 19:56)

Marleen schreef:

voor de taart heb je een ons of 6 nodig en voor de puzzel zal het samen om een paar honderd gram gaan

Bedankt voor je antwoord,

Ik zie op je site ook een teletubbietaart, mag ik vragen hoe je die taart zo bedekt hebt met 2kleurendus dat groene van het gras en de lucht, moet je dat gewoon aanmekaar rollen met de deegroller ofzo, of druk je dat gewoon zo apart op de taart en dan goed tegen mekaar, want dan lijkt me toch dat je dat gaat zien??...

En vroeg me af hoe ik die buikjes van de teletubbies die kleur krijg met glitters of zilver, moet ik dan zo'n potje kopen met glitters en dat door de marsepein mengen?..

Sorry voor de vele vragen, maar wil dat het een ook een mooie taart word, aangezien mijn dochtertje helemaal teletubbie gek is...

4

hoi,

ja die 2 kleuren doe je door een lap groen en een lap blauw tegen elkaar aanleggen en nog even er overheen rollen zodat ze aan elkaar vastzitten.

de buikjes heb ik met zilverpoeder gedust.

bijvoorbeeld deze  http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2222