1

Onderwerp: fondant mengen naar huidskleur

Ik wil een kleur maken die zo dicht mogelijk bij huidskleur ligt welke kleuren moet ik mengen? Ik heb net een setje kleurstof besteld maar dat komt pas na het weekend aan en ik wil minnie mouse maken voor zondag. Wie heeft tips?

Ik heb nog fondant in deze kleuren:

rood, roze, geel, oranje en nog wat andere kleuren als blauw groen, paars en zwart maar dat lijkt me allemaal geen optie.

2

Re: fondant mengen naar huidskleur

Heb je nog witte fondant over?
Misschien wit fondant mengen met een klein beetje roze, en een tikkeltje geel.
Ik roep maar wat hoor!

Hopelijk kan iemand anders je aan de juiste kleurensamenstelling helpen :thumb:

Groetjes Tweety!

3

http://i39.tinypic.com/108cz7l.jpgdeze huidskleur heb ik donderdag gemaakt met witte fondant, een beetje rode fondant erdoor, daarna een beetje gele fondant erdoor, toen een beetje bruine (chocolade) fondant erdoor en kreeg een perfecte huidskleur

4

dat ziet er idd goed uit. Alleen heb ik geen bruin... kan ik dat met chocola oid zelf maken?

5

volgens mij moet het ergens staan hoe je chocolade fondant moet maken, volgens mij een beetje chocolade smelten en dat er voorzichtig door kneden, of wat cacao. maar ik zou voor de zekerheid nog kijken of het ergens staat, en anders met een klein beetje proberen, je hebt ook niet zoveel nodig

6

Ik ga het is opzoeken. Kijken of het lukt.

7

ik zoek intussen ook mee

8

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

Misschien heb je hier ook iets aan?

9

lotils schreef:

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

Misschien heb je hier ook iets aan?

hee dat is handig

Dat schema had ik inderdaad ook gevonden en is super handig!!

Ik heb vandeweek huidskleur gemaakt (voor het eerst) met roze kleurstof maar dan alleen een puntje van een cocktailprikkertje. Volgens mij had ik er ook een beetje creme kleurstof bij gedaan en ik had een hele goeie huidskleur gekregen, vond ik zelf dan.

Succes!!!     :thumb:

11

Bedankt voor het schema maar dat is vooral voor kleurstof geloof ik. Ga het wel ff uitprinten want t kan wel hadig zijn. Maar nu heb ik alleen voorgekleurd fondant. Volgende ronde fondant ga ik zelf kleuren.

12

is het je gelukt met de bruine fondant? ik vond het juist handig om met gekleurde fondant te werken, geen geknoei

13

is het je gelukt met de bruine fondant? ik vond het juist handig om met gekleurde fondant te werken, geen geknoei

ik zit net te denken, marsepein kleur je bruin met cacao, misschien kun je gewoon een beetje cacao erdoor dun, dus witte fondant, een beetje rode fondant, beetje gele fondant en een beetje cacao

14

Ja het bruine is gelukt. Het mengen stel ik nog even uit tot morgen ochtend want nu zie ik de kleur niet zo goed met kunstlicht. Ik laat het nog even weten morgen.

15

goed zo, ben benieuwd. ook naar je Minnie Mouse natuurlijk