1

Onderwerp: Haas/schaap 3d --> geen gebruiksaanwijzing: help me!

Hoi,

Ik heb die 3d bakvormen gekocht van de haas/schaap van de lidl, die nu in de aanbieding zijn. Alleen zit er geen beschrijving bij hoe je ze moet gebruiken.
Tot hoever moet ik ze vullen en op hoeveel graden baken dan??

Misschien echt een super domme vraag, maar ook met de zoekfunctie kon ik er niets over vinden. In het topic bij V&A zag ik ook al dat iemand het had gevraagd, maar daar was geen reactie op gekomen. Vandaar dat ik het in dit topic even probeer, omdat het toch eerder hier gelezen wordt.
Ik kan natuurlijk wel experimenteren, maar als iemand al weer hoe het moet, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes.

2

Re: Haas/schaap 3d --> geen gebruiksaanwijzing: help me!

Normaal vul je je bakblik tot 2/3 van het blik. succes

groetjes monica.
mijn album

3

Mij moeder heeft ze ook gekocht... later vandag ga ik ff probeeren met net zoals was monica zei bakblik 2/3 vullen. en op de doos staat de inhoud van de blikken haas= 0.5L schaap 1.0L.  Voor de rest gebruik je ze gewoon als alle andere 3d bak blikken.

4

Hallo hier heb je een gebruiksaanwijzing van je schaap en haasbakvorm.
recept voor je schaap
2 eieren,120 gr boter,110gram suiker,1 zakje v suiker,1 snufje zout,150 gram bloem,1 afgestreken theelepel bakpoeder.beetje poedersuiker om te strooien.
Bereiden:eieren scheiden.Eiwit met de helft suiker stijf kloppen.Eierdooiers tot schuim kloppen met de rest van de suiker,boter,v suiker en zout.De met bakmeel vermengde bloem er roerend aan toevoegen,losgeklopte eiwit er doorheen menge
De beide delen van de vorm aan de binnen zijde beboteren.De vorm volgens de gebruiksaanwijzing in elkaar zetten,het deeg in de aldus verkregen bakvorm doen en glad strijken.In een voorverwarmde oven op het rooster(boven en onder warmte)verwarmen op 180 graden 45 min bakken.Na het bakken in een vochtige doek wikkelen na 10 min de verbindende stift verwijderen en de beide delen van de vorm voorzichtig los maken.Met poedersuiker bestrooien.

Recept haasbakvorm:
1groot ei,70 gram boter,70 gram suiker,1/2 zakje v suiker,1 snufje zout,90 gram bloem,1/2 afgestreken theelepel bakkpoeder,poedersuiker om te bestrooien.
Bereiding:ei scheiden.eiwit met de helft suiker stijfkloppen.Eidooier tot schuim kloppen met de rest van de suiker,boter,v suiker ne zout.De met bakpoeder en bloem er roerend  aan toevoegen,losgeklopte eiwit er doorheen mengen.
beide delen van de vorm in vetten De vorm volgen gebruiksaanwijzing in elkaar zetten.Het deeg in debakvorm doen en glad stijken.De oven op 180 graden zetten de cake 35 min bakken.Na het bakken in een vochtige theedoek wikkelen en na 10 min de stift verwijderen en de beide delen voorzichtig van elkaar halen en eventueel met de poedersuiker bestrooien

5

Super bedankt!!! Ik ga het uitproberen.

6

Ik hoop dat het je lukt ik heb het nog niet gemaakt ik hoor graag wat van je

groetjes

7

opgeslagen! want ik heb al jaren zo'n haasvorm, maar nog nooit het juiste recept...

DANK JE WEL!

Groetjes, Dorothea.