1

Onderwerp: patchworkcutters

Hallo mensen ik heb nu patchworkcutters besteld mijn vraag is wat ik er het beste voor kan gebruiken ik lees zoveel wat je kunt gebruiken maar wat werkt echt fijn en waarmee kan je het het beste mee schilderen heb nog een tijdje ga een taart maken voor me moeder maar dat weet ze nog niet en wil echt iets moois voor haar maken.
groetjes priscilla

2

Re: patchworkcutters

Het beste die je hiervoor kan gebruiken is mexican paste = dat is een 1:1 mengsel van gumpaste en fondant met een mespuntje tylose erdoor.
Die goed mengen. Evt op kleur brengen.
Je hoeft er niet veel gebruiken, want je moet het wel heel dun uitrollen.
Het is en blijft elastisch totdat het helemeel gedroogd is.

Welke cutters heb je besteld?

Groetjes Tweety!

3

ik heb de cutters besteld met de elfjes mijn moeder is helemaal gek van elfjes zoals bloemkinderen en vond deze helemaal geweldig.
kun je die paste ook kant en klaar kopen en met kleuren wil ik ze schilderen als dat kan wat kan ik daar het beste voor gebruiken

4

Gumpaste alleen werkt ook prima hoor. En schilderen met poederkleurstof met een beetje alcohol erdoor (gewoon wodka, jenever, e.d. als het maar kleurloos is)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

ok moet je het eerst laten drogen en dan schilderen of eerst schilderen en dan laten drogen, en dan pas op de taart leggen neem ik aan als het droog is

6

Je kan die elfjes ook in 3D maken, is erg leuk om te doen.Goed laten drogen en dan dusten of schilderen.Als je paste dun heb uitgerold( ik doe dat op een tegel) moet je de paste dun besmeren met Crisco de patchworkcutter er in drukken vast houden en dan de paste over de cutter heen trekken zo scheur je hem mooi af.En door de Crisco blijft de paste niet achter in de nerfen van de cutter.

groetjes van Ann

7

Ik heb zelf die funky letters en ik doe gewoon een stukje huishoudfolie tussen de fondant en de mal in (had ik hier op het forum ergens gelezen).. dat werkt prima!

Groetjes,
Karin

8

bedankt allemaal voor de info kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan,
heeft iemand nog wel een tip hoe je ze 3d kunt maken bedankt allemaal

9

karin6871 schreef:

Ik heb zelf die funky letters en ik doe gewoon een stukje huishoudfolie tussen de fondant en de mal in (had ik hier op het forum ergens gelezen).. dat werkt prima!

Groetjes,
Karin

Dat werkt helaas niet met de patchworkcutters ;)

Groetjes Tweety!

10

Tweety1974 schreef:
karin6871 schreef:

Groetjes,
Karin

Dat werkt helaas niet met de patchworkcutters ;)

Ahhh..ok! Weer wat geleerd! Bedankt!! :thumb: