1

Onderwerp: Taartbodem plakt

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ben helemaal aangestoken met het taartenbakvirus hihi. Ik ben heel enthousiast begonnen en door jullie foto's mezelf misschien een beetje gek gemaakt en viel het resultaat van mijn taartjes erg tegen.
Moet maar een workshop gaan volgen.

Hoe komt het dat mijn taart aan de onderkant vastplakt? Ik heb al verschillende ondergronden gebruikt of wie heeft er tips?

2

Re: Taartbodem plakt

Vastplakt aan je bakblik? Ik hoop dat je hem wel insmeer met boter, dan losse bloem erin. Of van dokter oetker de bakspray gebruikt?
Anders kan je ook nog bakpapier onderin leggen.

3

Nee het is nadat ik klaar ben bekleden. Dus als ik hem wil overleggen in een taartdoos of wil serveren.

4 Laatst bewerkt door christol (27-03-2009 10:02)

is je taart misschien teveel getrempeerd zodat hij te nat is geworden, want sinds ik tempeer heb ik ook wel iets meer last van dat het een beetje plakt, maar niet zo erg dat ik er last van heb.

en weet niet wat de anderen doen, maar zodra ik klaar ben met vullen leg ik hem op een taartkarton zodat hij makkelijk opgepakt kan worden

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

Blijft altijd beetje plakken, inderdaad kartonnetje eronder, en zo kan je hem dan verzetten.