Onderwerp: kleurverschil chocoladebiscuit - normale biscuit?
Als je een drie-lagen taart bakt, allemaal met wit fondant bekleed en de middelste wordt van chocoladebiscuit en de onderste en bovenste van gewone biscuitdeeg, zie je dan kleurverschil?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » kleurverschil chocoladebiscuit - normale biscuit?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Als je een drie-lagen taart bakt, allemaal met wit fondant bekleed en de middelste wordt van chocoladebiscuit en de onderste en bovenste van gewone biscuitdeeg, zie je dan kleurverschil?
ja want het chocolade bischuit schijnt er door heen.
heb het toevallig gisteren gedaan met blanke marsepein en je kon het er helemaal door heen zien terwijl ik het niet dun had uitgerold.
dus zal het met fondant ook wel zijn.
moet je denk ik twee lagen over elkaar heen doen.
maar dat lijkt me wel erg zoet.
dus ik weet niet hoe andere dat doen maar ik doe het niet meer .
Het kan inderdaad dat je de taart door de marsepein/fondant heen ziet.
Je zou iets dikker kunnen uitrollen, of inderdaad twee dunne lagen over elkaar.
Als je zoveel zoetigheid lekker vindt tenminste
Ik denk dat ans bedoelt of je dat ziet als die aangesneden is, en dat is ja dat zie je heel duidelijk, leuk gezicht.
en dat het doorschijnt, klopt ook helemaal, ook helaas uit eigen ervaring, maar wat ik nu doe is de chocoladelaag iets kleiner maken dan de andere 2 lichte zodat je er meer botercreme tegenaan kan smeren en heb je dat probleem niet meer!
Ik bedoel, van de buitenkant, als hij helemaal klaar is, of je dan verschil ziet tussen de verschillende lagen.
Zo te lezen is dat inderdaad het geval, maar met een dikkere laag botercreme zou dat dus minder kunnen worden?
Ik denk er nog even over na, wat ik dan doen, misschien toch maar 3 dezelfde taarten stapelen...
Ik denk dat met een dikkere laag botercreme zou et niet zo opvallen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » kleurverschil chocoladebiscuit - normale biscuit?