1

Onderwerp: Taart van marsepein bewaren!

Ik wilde graag nu vanavond mijn taartje afmaken met marsepein, maar ik heb hem pas zaterdag nodig. Volgens mij heb ik gelezen dat je marsepein niet in de koelkast kan bewaren, dat het dan plakkerig wordt. Kan iemand mij helpen!!!

2

Re: Taart van marsepein bewaren!

Als er vulling in zit die gekoeld moet blijven dan moet hij denk ik toch wel in de koelkast. Ik zelf zet ze er wel in, ook degene van marsepein, en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Er zijn in diverse topics te vinden hoe iedereen dit doet, dus even zoeken bij de zoekfunctie.

3 Laatst bewerkt door SarahdeJong (26-03-2009 21:10)

Gevonden! Dank je wel! Wel veel verschillende antwoorden...... Ik ga het gokken door mijn taart in de koelkast te zetten en met vershoudfolie goed af te dekken. Op goed geluk!

4

Succes ermee! Tja ik denk zelf dan altijd maar liever een zwetende taart dan een bedorven vulling haha!

Ik verpak de taart altijd in doorzichtig folie op een houten plank die ik bekleed met kadopapier en zet hem dan in de garage waar het erg koel is, dit gaat altijd goed. In ze zomer zal ik de taarten ook in de koelkast moeten zetten ivm de temperatuur.
Succes groetjes

6

euhm, mag ik even een tip geven?
Niet met folie te dicht op de taart/marsepein leggen. Denk niet dat het goed zal gaan!
beter in een gebaksdoos of een schoon doos zetten.

De koelkast op stand 1 of 2 zetten en niet hoger/kouder.

En een uur voordat je de taart aan gaat snijden uit te koelkast halen. Want het gaat wel een klein beetje zweten, maar als ie open staat, trekt het wel bij.

Groetjes Tweety!

7

Allemaal heel erg bedankt voor de tips! Hij is inmiddels klaar en staat bij de Taartenparade!