1

Onderwerp: vorm 22 1/2 cm x 22 1/2 cm x 7 cm

Weet iemand hoeveel biscuitmix, eieren en water ik nodig heb om in deze vorm te bakken?
Alvast bedankt voor de reactie(s).
gr Esther

2

Re: vorm 22 1/2 cm x 22 1/2 cm x 7 cm

Kijk maar eens bij de tabellen aan de linkerkant van de site.

<----------------------

3 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-03-2009 18:57)

je kunt ook zelf de inhoud berekenen. l x b x h dus 22,5 x 22,5x7 =3543,75. dit is de inhoud in ml.
dan ga je uit van 1 ei+ bijbehorende mix+ bijbehorende hoeveelheid water per 500ml inhoud
ik weet het antwoord wel, (ja kweethet, ben een strenge bitch ;) )maar ik wil dat je dit zelf opzoekt en uitrekent zodat je het voortaan zelf kunt uitrekenen voor welke vorm dan ook. daar leer je het meeste van. ;)
voor bakvormen die helemaal gesloten zijn kun je ook kijken hoeveel ml water er in past en dan zo het aantal eieren+mix+water berekenen.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Hoi Kwebbeltje
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Soms lijkt het wel dat men niet meer kan rekenen. Het blijft natuurlijk altijd een verhoudingsgetal met een cakevorm waar je het meest mee werkt en waar je de hoeveelheden van kent.
Dit alles natuurlijk niets ten nadele van "marsepein", het is soms ook erg makkelijk om even een vraag te stellen.

Succes iedereen met alle bakvormen