1

Onderwerp: verhoogde rand klapt om

Nou ik word er gek van.
Ik weet niet hoe jullie het doen met die verhoogde randen van bakpapier.

Ik heb elke keer dat om moment dat het in de hetelucht oven staat, door de lucht die circuleert de bakranden van bakpapier omklappen in het beslag.
:grr:

Volgens mij houdt dat ook het verhogen een beetje tegen.

Ik verhoog dus mijn bakvormen met een rand bakpapier, doe dat al overdwars (zodat je de taart zeg maar er makkelijk uit kan wippen).
Ik smeer de bakvorm ook al in met boter, zodat de rand beter blijft plakken en zitten.
Meer kan ik niet verzinnen om ervoor te zorgen dat die randen niet omflappen.

Hebben jullie er last van en de oplossing??

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

2

Re: verhoogde rand klapt om

ik knip stroken van ongeveer 5-6 cm breed en plak dit tegen de rand met bakspray. ik plak het wel zo dat er ongeveer maar 2 cm boven uit steekt en zorg ervoor dat de holle kant van het papier (hol doordat het op de rol heeft gezeten) naar de buitenkant wijst. zo kan hij nooit naar binnen kan klappen.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

ik weet niet of het werkt, heb zelf het probleem niet, maar als je de taart erin zet, dan kan je misschien even de oven uitzetten, waardoor er geen lucht circuleert, en zodra het duurtje dicht is, weer aan. is wellicht het proberen waard?

4

misschien een idee om van die anti aanbakvellen op maat te knippen? deze kun je telkens opnieuw gebruiken en ze zijn een stuk stabieler. voordat ik in pannen bakte gebruikte ik dit ook en het beviel me prima! succes

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)