1

Onderwerp: taart komt hol uit de oven

hallo allemaal.
ik heb van het weekend een taart gemaakt maar toen ik de taart uit de oven haalde was hij helemaal bol en hol van binnen hoe kan dat.
heb toen maar een taart gemaakt van cake beslag om de boel toch nog optijd af te krijgen.
ik heb een hete lucht oven zou ik het dan anders moeten doen.
groetjes priscilla

2

Re: taart komt hol uit de oven

Is je beslag te luchtig geweest? Hoelang heb je geklopt?
En wat voor een vorm heb je gebruikt?

Ik had eerst bolle taarten als ik het bakblik niet verhoogde met bakpapier.
Misschien dat eens probeeren?

En anders de bolling eraf snijden en die omgekeerd in de holte leggen?
En dan beetje solderen met botercreme?

www.kleinstukjedan.nl: Onweerstaanbare recepten
www.facebook.nl/kleinstukjedan: nieuwe recepten op je wall

3

ik heb een springvorm heb 10 min geklopt zoals het hoord de springvorm is meer dan 5 cm hoog heb nu de mix besteld van de webshop misschien dat dat helpt.
de taart was echt helemaal leeg van binnen en nog geen 2 cm dik ik snapte er niks van zou het uitmaken dat ik een hetelucht oven heb

4

Oepsie!
Ik zat dit net te lezen en dacht: dat heb ik gelukkig nooit, bij mij lukt het altijd!
En ja hoor! hoogmoed komt voor de val: De taart is bol, het binnenste hol en niet gaar.
Waarschijnlijk omdat ik te snel even gekeken heb of het kleine bolletje dat ik erbij gezet had , al gaar was.
Nu moet ik weer opnieuw beginnen.....
Succes met het bakken verder!

5

Ik heb het ook weleens gehad, terwijl ik het voor mijn gevoel niet echt anders deed dan anders. Daarna ging het weer goed. Misschien gewoon een keer pech en onbewust toch iets niet goed gedaan (niet langenoeg geklopt of aan het eind niet op lage stand nog even doorgeklopt denk ik bij mijzelf). Volgende keer gaat het misschien bij jou ook gewoon goed. Gewoon nog een keer proberen....

6

ok dank je gewoon proberen dus.
ik heb een heteluchtoven moet ik daar een andere tijd en temperatuur aanhouden of blijft die gewoon hetzelfde.

7

Ik heb hetelucht en ik heb de oven 10% lager staan. Dus op 160 graden. Maar dit moet dus altijd bij hetelucht, die 10%.
Gebruik je een bakplaat onder je springvorm of een rooster? Als ik de bakplaat onder iets gebruik dan gaat het bij mij ook niet goed. Dan kan de lucht niet goed genoeg circuleren denk ik. Ik zet dus altijd alles op het rooster, ook pizza's als ik die bak (wel op bakpapier natuurlijk).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

ik heb een bakplaat gebruikt maar bedankt voor de informatie volgend weekend is mijn zwager jarig en ga dan een taart maken in de vorm van een dartbord hoop dat het nu wel beter gaat.