1

Onderwerp: Zwitserse room meebakken kan dat

Hallo ik wil graag een appel/kruimeltaart maken. Ik wil op de taartboden een laagje  zwitserse room met daar op de appel en daarboven op  het kruimeldeeg. Nu las ik dat je banketbakkerroom mee kan bakken maar kan dat ook met zwitserseroom. Ik weet ook niet of dit een goede combi is maar bij de V&D en bij AH verkopen ze dit soort taarten. Ik denk dat het een soort van zwitserse room is maar weet het niet zeker. Ik weet alleen dat de fam. het lekker vindt :)

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree

2

Re: Zwitserse room meebakken kan dat

Het lijkt me dat het in gaat zakken door de slagroom........

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Slagroom bakken? Lijkt me niet goed gaan, maar dat idee heb ik trouwens ook bij bbr :think:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Je zou de appelcidertaart eens moeten proberen,staat hier bij de recepten(is van Marlies)daar gaan 2 pakjes pudding doorheen,en die is me toch lekker die taart!
Ik heb hem zelf al 2 keer gemaakt!!

Maar ik zou geen zwitserseroom erdoorheen doen en dan bakken!!

5

klink goed dat recept net even gekeken mmm. Ja ik dacht ook wel dat je slagroom niet kon bakken maar je kan bv. wel met slagroom koken vandaar mijn vraag alvast bedankt voor de reacties

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree

6

En hij is niet alleen lekker...ziet er ook erg profi uit ;)

7

voor zover ik het weet doen mensen nog wel eens een laagje custardpudding onderin (= kookpudding dus kan mee in de oven).
Ik strooi wat custard poeder onder op de bodem van de taart om te voorkomen dat de bodem soppig wordt van het vocht van de appels. en het smaakt ook nog eens erg lekker

8

zwitsersroom in de oven gaat niet werken, de slagroom wordt heel erg dun als je het verwarmt. Dat zie je al als je een toef slagroom hebt met een klein kaarsje..