1

Onderwerp: Help, stokje steekt door hoofd....

Ben bezig met een poppetje voor moederlief welke is geslaagd. Heb een hoofdje en armen van fondant geboetseerd en het is de bedoeling dat het lijkt alsof hoofd en armen blij uit de taart komen (hebben jullie er een beeld bij???? ;))
Alleen wilde ik het hoofdje op een stokje/prikker zetten maar nu prikt de prikker door het hoofd, het hoofd zakt als het ware..... Zal ik de prikker in de taart steken en dan afknippen op gewenste lengte? Het fondant zakt snel in dus blijft mijn hoofd dan wel in vorm???

Tips zijn zeer welkom!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Help, stokje steekt door hoofd....

Hoi Vanessa,

Heb je Tylose gebruikt?
Als ik boetseer (met Tylose) dan laat ik de delen zoals hoofd en lijfje even apart drogen. Ik heb dan wel al een spaghetti-stokje of sugarstick (ik gebruik alleen eetbare dingen) in het lijfje gestoken en een gaatje (met datzelfde stokje) gemaakt in het hoofdje.
Als het dan een beetje is ingedroogd (al na een dag) dan pas zet ik het in-/op elkaar en zakt het niet uit.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Voordat je de prikker o.i d in het hoofd steekt, even wat tylose lijm aan de prikker doen.

4

Thanks!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

Als je het prikkertje eruit haalt en een klein bolletje fondant in het gaatje drukt, kan je de prikker er weer in steken (als er tenminste nog haar komt op de plek waar de prikker uitkwam ;))
Bolletje even laten liggen en daarna pas een prikker erin doen helpt ook wel.
Succes!