1

Onderwerp: HELP!.....iets met aardbeien

Hallo allemaal,

Voor een vriendin ga ik een taart maken voor haar zoontje zijn 1e verjaardag. Nou is het decoreren en bekleden geen probleem, maar het vullen daar mag ik wel eens wat meer inspratie voor hebben, heb al wat op het forum rond gekeken maar heb nog totaal geen idee.
De vraag was iets met aarbeien smaak want heel de familie is idolaat van aarbeien. Nou zat ik te denken aan aardbeien mouse ofzo maar hoe maak ik dat en hoe zorg ik dat het stevig genoeg is om mee te vullen zodat de delen niet van elkaar af schuiven na het bekleden. En alleen aarbeien mouse is ook zo saai wat is dan een lekkere combi?

Wie helpt mij op weg?

Groetjes Bianca

2

Re: HELP!.....iets met aardbeien

aardbeienjam en dan een laagje slagroom met aardbeienjam erdoor gemixt. Werkt hier perfect. Moet je wel klopfix erbij doen, dan wordt ook de slagroom wat steviger, en een dijkje van botercreme spuiten, dan loopt het er echt niet langs en je taart blijft staan zoals ie moet.

3

Ja kan allerlei kanten op, bijv. bavarois, mascarpone met aardbeienjam mengen, (Mona) aardbeienkwark. Mijn ervaring is, dat ze ze allemaal lekker vinden. Vooral in combinatie met verse aardbeien (in het seizoen, want nu zit er te weinig smaak aan) of met een laag aarbeienvlaaivulling of aardbeienjam (in deze volgorde.

Groet, Jolanda

Even bij recepten kijken,de overheerlijke aardbeienmousse van Koenie!!!!!

5

ALs ik een taart voor mezelf maak vul ik deze altijd met 2 lagen champagnecreme met verse aardbeien...Dit is echt heerlijk!

6 Laatst bewerkt door Daanje (25-03-2009 08:09)

Linda87 schreef:

ALs ik een taart voor mezelf maak vul ik deze altijd met 2 lagen champagnecreme met verse aardbeien...Dit is echt heerlijk!

Maar de verse aarbeien zijn nu toch helemaal nog niet lekker???
Daarom vindt ik het ook zo moeilijk, alle lekkere recepten die ik ken zijn met verse aarbeien. Misschien moet ik het gewoon eerst eens voor mezelf proberen.
Maar iedereen in elk geval bedankt voor de reacties heb nu wl wat meer ideen opgedaan

7

Of aardbeien vlaaivulling.

8

laats hier een lekkere vulling gevonden...aardbeienvlaaivulling purreren.....verwarmen en dan twee gewelde gelatineblaadjes bijdoen.....tot dit opgenomen is in de vlaai..af laten koelen.......en dan door opgeklopte slagroom roeren.......heerlijk

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

amina84 schreef:

laats hier een lekkere vulling gevonden...aardbeienvlaaivulling purreren.....verwarmen en dan twee gewelde gelatineblaadjes bijdoen.....tot dit opgenomen is in de vlaai..af laten koelen.......en dan door opgeklopte slagroom roeren.......heerlijk

Dit heb ik ook eens gedaan, het droop zo tussen de taart uit... :(

10

aardbeisaroma mixen met slagroom in plaats van melk.
Je mag dan wel dubbel zoveel slagroom gebruiken als normale melk.
Dan nog een laagje jam?

11

Aangevette slagroom met aardbeien jam of Patidess aardbei of aarbeien vlaaivuling. Op een crispy wit chocolaagje.

12

Ik heb toevallig gisteren nog een taart gemaakt met verse aardbeien...Was super lekker... Maar je kunt ook voor bavarois gaan of mousse.. Succes !

13

let wel op dat het kindje nog geen aardbeien mag. altants ik vroeg het ook aan onze arts en hij zei dat mn zoon pas aardbeien met 2 a 3 jaar mog ivm kans op allergie

14

evelien1001 schreef:

let wel op dat het kindje nog geen aardbeien mag. altants ik vroeg het ook aan onze arts en hij zei dat mn zoon pas aardbeien met 2 a 3 jaar mog ivm kans op allergie

He nooit geweten. Ik gaf mijn kinderen al heel snel gepureerde aardbeien (nog onder het jaar).

Hier zeiden ze altijd als het kind het niet lust, dan niet opdringen ivm met mogelijke allergie.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

15

evelien1001 schreef:

Nee ook nooit geweten. Mijn zoontje is nu 15 maanden en gek op aarbeien. op het consultatie bureau wel eens over gehad, daar zeiden ze toen dat af en toe geen kwaad kon.

16

Hier ook nooit geweten. Kinders hebben er niets van gekregen.

17

kiwi schreef:

Aangevette slagroom met aardbeien jam of Patidess aardbei of aarbeien vlaaivuling. Op een crispy wit chocolaagje.

Maar euh die klinkt wel heeeeeeel erg lekker!

18

Monchoubavarois met aardbeivlaaivulling erdoorheen. Is echt heerllijk.

Groetjes, Elly

19

Nou genoeg insiratie!!!!!!! Klinkt allemaal heerlijk.
Maar nu heb ik weer een probleem weet niet welke ik moet kiezen!!!!!!!!!

20

evelien1001 schreef:

ik vind het eigenlijk wel heeeeel grappig :lol: Ik zou zelf mn kind dat net 1 word dus echt geen taart vol suiker-bkleed met marsepein vol kleurstof geven, maar die aardbeien heb ik dan weer geen moeite mee.

Mij werd aangeraden even goed op te letten na de eerste aardbeien en ze dan ook niet te mengen met ander fruit zodat je zeker weet dat de reactie van de aardbeien komt. Oh en vanaf 8 maanden!