1

Onderwerp: Mijn eerste cupcakes

Hoi allemaal.

Vanmorgen mijn eerste cc gebakken. Ik heb het recept van Nigella gebruikt. Maar omdat mijn zoontje koemelk en soja allergie heeft, heb de smeerboter light van de aldi gebruikt. En daarom de melk weggelaten. Ik heb dat recept nog niet eerder gebruikt en vermoed dat ze door die boter misschien ietsje kleffer  waren. Maar ze hebben prima gesmaakt. Die voor mijn zoontje heb ik gevuld met abikozenjam en ook daar mee afgesmeerd. Die voor ons zelf heb ik gevuld met abrikozenjam en afgesmeerd met merinque botercreme. Vanmiddag toen mijn dochter (5jr) uit school was hebben we ze samen versierd. Niet alleen mama heeft een nieuwe hobby!!!

http://i40.tinypic.com/4u7ypk.jpg

http://i44.tinypic.com/2d7atza.jpg

Bedankt voor het kijken.

Groetjes Jesni,

2

Re: Mijn eerste cupcakes

Leuk hoor! Mooie vrolijke kleurtjes!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3 Laatst bewerkt door mvTessa (24-03-2009 22:51)

het recept dat hier op het forum te vinden is, is ook melkvrij.
Weet niet of dat die van nigella is maar dit zijn ongeveer de ingredienten...

125 gr. witte basterd suiker
125 gr. zelfreizend bakmeel
125 gr. boter. ect

De boter die ik gebruik (ook i.v.m melk allergie) is de harde boter/margarine van  AH eigen merk. En die gaat fantastisch hier!!
En i.p.v 2-3 eetlepeles melk doe ik  er water bij...

mag ik vragen welke versieringen je gebruikt hebt, fondant of marsepijn? dat vind ik nog wel moeilijk om melkvrij te doen. Weinig keuze en sommige erg slecht geindexeerd qua ingredienten...

4

Leuk! Vrolijke kleurtjes!

5

Erg leuke CC's!

Voor koemelkvrij gebruik ik (zeker voor SMBC) Wajang blokken. Die is lekker hard. Of ik gebruik bioboter van de boerenlandwinkel.

Regalice, Sugarcraft en Ballina fondant zijn melkvrij. Pattinice van Bakels niet. En dat is jammer, want die vind ik persoonlijk het fijnst werken...
Marsepein weet ik niet zeker, ik geloof eigenlijk allemaal wel sporen van melk hier in de hebshop. (gebruik ik bijna niet)

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

6 Laatst bewerkt door Dorieke (25-03-2009 08:59)

Leuke cc's!!

Ik gebruik wajang margarine, dat werkt perfect!! En Nathanya, marsepein kan prima. Mijn dochter reageert anafylactisch op melk maar ik gebruik wel produkten waarop staat "kan sporen bevatten van". Risico is erg klein.

*Sorry, ik las over de soja allergie heen. Dan kun je de wajang niet gebruiken, zit soja lecitine in :-(

groetjes

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

7

mvTessa schreef:

het recept dat hier op het forum te vinden is, is ook melkvrij.
Weet niet of dat die van nigella is maar dit zijn ongeveer de ingredienten...

125 gr. witte basterd suiker
125 gr. zelfreizend bakmeel
125 gr. boter. ect

De boter die ik gebruik (ook i.v.m melk allergie) is de harde boter/margarine van  AH eigen merk. En die gaat fantastisch hier!!
En i.p.v 2-3 eetlepeles melk doe ik  er water bij...

mag ik vragen welke versieringen je gebruikt hebt, fondant of marsepijn? dat vind ik nog wel moeilijk om melkvrij te doen. Weinig keuze en sommige erg slecht geindexeerd qua ingredienten...

Hoi Mv Tessa.

Helaas is er in harde boter niks te vinden wat ook soja vrij is. Eerst dacht ik dat dus eigenlijk niks meer kon. Ik heb toen gewoon is de light smeerboter van aldi geprobeerd, de structuur wordt wel wat anders, maar niet minder lekker. Wel doe ik dan wat minder vocht of een ei minder. Dit omdat smeerboter meer water bevat.
Ik heb met die zelfde boter ook al een paar keer soesjes gebakken en die lukken heel goed.

Ik heb nu marsepein van culifine gebruikt staat niet wat op van melk. Deze heb ik voor mijn verjaardag gekregen. Als deze op is (500gr) ga ik die van de webshop gebruiken de extra blanke.

Mocht er iemand wezen die een harde boter kent zonder koemelk en soja.
Dan hoor ik dat graag.

Groeten Jesni.

8

Harde boter zal idd moeilijk worden :-( Misschien eens vloeibare margarine proberen?? Die ik in de koelkast heb staan (merk: Perfect) zit geen melk en geen soja in. Denk dat dat iig qua smaak lekkerder is dan smeerboter. Anders eens kijken bij een reformzaak??

succes!!

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

9 Laatst bewerkt door Nathanya (25-03-2009 21:00)

Oh, sorry, ik had ook over de soja heen gelezen... :O

En Dorieke, bedankt voor de tip van de marsepein, voor als ik er toch ooit aan wil, hihi.

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

10

Leuke cupcakes zijn het geworden!

Groetjes Tweety!

11

erg leuke cc's, zie er vrolijk uit! (en ik dacht dat wij het al lastig hadden met de notenallergie, dat is een eitje vergeleken bij waar jullie allemaal rekening mee moeten houden!)

groetjes Syl

12

Wat een vrolijke cupcakes!!

Groetjes Janny