1

Onderwerp: Chocolade vulling

Hallo allemaal,

Ik heb een bestelling voor een taart met chocoladevulling. Nu was ik zelf aan het denken om 1 laag met botercreme te maken met hagelslag en 1 laag met chocoladebotercreme.. ( ik neem aan cacao door de botercreme doen)
Het liefst gebruik ik chocolade mousse maar dit moet natuulijk in de ijskast ?
Ik gebruik ook namelijk marsepein en dit doe ik liever niet in de ijskast.. Hebben jullie misschien tips ?
Alvast bedankt,

Groetjes Linda

2

Re: Chocolade vulling

Dan zou ik nutella of gesmolten chocolade door de botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Ik zou zelf geen 2 lagen botercreme doen (maar ja da's mijn persoonlijke mening).

Waarom gewoon toch niet je chocomousse? Gewoon in de koelkast bewaren, gaat prima hoor. Ik haal het dan 1/2 uurtje voor gebruik uit koelkast en ik vind het prima smaken, zweet niet.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

4

waarom niet in de koelkast?
een lekkere chocomousse is zoo lekker!

5

Ik snap ook echt niet waarom mensen willen vullen met 2 lagen botercreme, daar vind ik persoonlijk niks lekkers aan.

Een chocolademousse is snel gemaakt (of gekocht :D). Bij de recepten op het forum heb ik laatst een super makkelijk recept gepost van Nigella Lawson. Misschien het proberen waard.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Hoi,

Je kunt ook heel goed met ganache werken (chocolade en slagroom) erg lekker maar je taart met marsepein moet dan wel in de koelkast bewaard worden. 1 uur voor gebruik eruit halen en als er over is weer terug in de koelkast zetten. Een erg lekkere vulling.
Ik gebruik meestal bij marsepein melkchocolade met slagroom en bij fondant pure chocolade met slagroom. Je kunt de marsepein gewoon over de ganache heen doen en daarna decoreren.

7

Bedankt allemaal voor de tips.. Ik ga voor de chocolademousse :)