1

Onderwerp: Eidooers over? Puncha cuba maken!!

Als je 5 eiwitten voor de merinque botercreme heb gemaakt, heb je ook 5 eidooers over. Deze meng je met 5 blikjes gecondenseerde melk (na elk blikje even goed doorroeren), een beetje nootmuskaat erdoor en dan nog ongeveer 1/2 liter rum. Goed blijven roeren. De rum voeg je meer of minder naar smaak toe. Goed in de koelkast en koud serveren.
Als je van Bailey's, pina colada's en dit soort drankjes houdt, past dit erg goed in het rijtje!!!
Dit wordt bij ons geserveerd op de Antiliaanse en Surinaamse feestjes!

groeten Annemieke
Cake It

2

Re: Eidooers over? Puncha cuba maken!!

sorry annemieke, maar het klinkt heel vies haha!
maar het zal best lekker zijn. alleen heb ik nooit dooiers over, en eet ik geen rauw ei.

3

ooooo lekker ja heb ik wel eens op een feestje gedronken maar wist eigenlijk noit hoe je het maakt...heel simpel dus!!
Ga het proberen!!!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

4

Alleen die nootmuskaat lijkt me niet lekker erin

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

Klinkt een beetje als amerikaanse egg-nog!!!!

6

Annemieke schreef:

Als je 5 eiwitten voor de merinque botercreme heb gemaakt, heb je ook 5 eidooers over. Deze meng je met 5 blikjes gecondenseerde melk (na elk blikje even goed doorroeren), een beetje nootmuskaat erdoor en dan nog ongeveer 1/2 liter rum. Goed blijven roeren. De rum voeg je meer of minder naar smaak toe. Goed in de koelkast en koud serveren.
Als je van Bailey's, pina colada's en dit soort drankjes houdt, past dit erg goed in het rijtje!!!
Dit wordt bij ons geserveerd op de Antiliaanse en Surinaamse feestjes!

oei oei, dit recept klopt helemaal niet! Ponche Cuba (buiten Cuba Ponche Crema genoemd) wordt gemaakt met 10 eierdooiers, limoensap of citroen als je geen limoen hebt, en twee EN GEEN 5 blikjes gecondenseerde melk. En inderdaad Annemieke, een lepel nootmuskaat er door. De limoen/citroen moet er echt door om het ei te 'breken', anders hou je een eiergeur en dat is natuurlijk niet prettig.

Mocht je meer Antiliaanse of Surinaamse recepten willen kijk dan eens op kuminda.com

groetjes Syl

7

klinkt heerlijk. Ga ik uitproberen. Ik vind het ook altijd een beetje zonde van de eierdooiers.

8

of lekkere advokaat maken van de overgebleven eierdooiers ? of gebruiken om banketbakkersroom te maken ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

9

Hihi even weer hier op het forum, dat scheelt weer een aantal privemailtjes ;)
Om precies te zijn 3 eetlepels limoensap (gewoon die uit een flesje van de supermarkt, dat groene plastic bolletje), drie zakjes vanillesuiker en twee dopjes amandelessence. Staafmixer op het geheel en je Ponche Crema is klaar!

Succes en laten jullie nog weten hoe het is gelukt?

groetjes Syl

10

Ik denk toch dat het hier om 2 verschillende recepten gaat. (Omdat er in de crema blijkbaar geen alcohol gaat en in de cuba wel)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Mirjam5 schreef:

Ik denk toch dat het hier om 2 verschillende recepten gaat. (Omdat er in de crema blijkbaar geen alcohol gaat en in de cuba wel)

Jawel hoor! Een halve fles rum zelfs! Kijk maar naar wat Annemieke geschreven heeft. Het recept is gewoon zoals annemieke beschreven heeft, alleen met minder blikjes gecondenseerde melk. Verder moet alle bovengeschreven zaken er in!

en of het Ponche Cuba of Ponche Crema wordt genoemd is enkel of het in Cuba of daarbuiten wordt gemaakt.

Succes!

groetjes Syl