1

Onderwerp: Onee geen bokkenpootjes in de winkel. Wat nu voor vulling?

Ik wilde de bokkenpootjes vulling gaan maken. Maar helaas alleen dit was op .... Ik had geen trek in oreo's. En nu weet ik het ff niet meer. Wat zal ik nu voor combi maken?

Ik heb dus slagroom, botercreme, banketbakkersroommix, verschil. jammen, kleine reep witte chocolade en een flinke pure. Oja en hazelnoot-praline pasta (voor op brood).
Wilde 2 lagen doen.

Wat zouden jullie doen?

alvast bedankt!

groetjes Sandra

2

Re: Onee geen bokkenpootjes in de winkel. Wat nu voor vulling?

ganache maken van de witte en bruine choc (gewoon bij elkaar) en dat combineren met jam.

Zwitsereroom (slagroom gemengd met bbr) mengen met een jam en dan als 2e laag gesmolten chocola (crispy dus)

...kan nog wel effe doorgaan zo :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Bedankt!

ganache is met slagroom toch? Ik had laatst de chocolade door de botercreme gedaan. Was ook wel lekker. En dat wilde ik nu dus weer doen. En dan samen met jam. Maar die tweede laag? haha.

En cripsy doe je de choc smelten en dan met een vork op je biscuit ruitjes maken toch? Of kan je dat er ook gewoon met een lepel op doen zodat je een dichte laag krijgt?

En net alleen slagroom met klopfix? Of blijft dat niet goed tussen je lagen zitten?
Dus 1 laag slagroom en die andere iets met chocolade?

gr Sandra

4

nog even een vraagje. De ganache stolt dat dan weer of blijft dat zacht? Met je dan een dijkje maken?

5

sanz schreef:

nog even een vraagje. De ganache stolt dat dan weer of blijft dat zacht? Met je dan een dijkje maken?

ganache stolt wel maar word niet zo hard als gewone chocola, en nee ik doe geen dijkje, als die eenmaal weer koud is zal hij niet meer uitlopen

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

en als tweede laag kan je banketbakkersroom doen eventueel met manderijntjes ertussen

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

het wordt de ganache met pure chocolade en dan als 2de laag botercreme met pralinepasta erdoorheen en daar ook mee afsmeren. Wilde het eerst net met de pasta doen maar er hier iemand van de zijkanten lopen snoepen/pulken.